Πέμπτη, 7 Ιανουαρίου 2010

Ο αντισημιτισμός είναι βδελυρή και κολάσιμη πράξη. Ο ανθελληνισμός; του Σάββα Καλεντερίδη

Ο αντισημιτισμός είναι βδελυρή και κολάσιμη> πράξη' ο ανθελληνισμός; του Σάββα Καλεντερίδη>>>>>> Inbox> X>>>>>>> Reply>> > Capt. Evangelos Rigos to HELLENIC-PROFE.> show details 7:15 AM (14 hours ago)>> For the posting> Evangelos Rigos> The Administrator>> του Σάββα Καλεντερίδη> INFOGNOMON>>> Πριν λίγες εβδομάδες γίναμε μάρτυρες του διπλού εμπρησμού της συναγωγής των> Χανίων. Αμέσως μετά το δεύτερο εμπρησμό, ανθελληνικά κέντρα από την Ελλάδα> και το εξωτερικό έριξαν δηλητήριο εναντίον της Ελλάδας και του Ελληνισμού,> πράξεις που κόστισαν στη διεθνή εικόνα της χώρας, σε μια εξαιρετικά δύσκολη> περίοδο, όσον αφορά την διαχείριση του δυσβάστακτου εξωτερικού μας χρέους.> Ανάμεσα σε αυτούς που έχυσαν ανθελληνικό δηλητήριο ήταν όργανα και> νεροκουβαλητές του ελληνικού εβραϊσμού, φορείς του διεθνούς εβραϊσμού, και> φυσικά το αμερικανικό υπουργείο εξωτερικών.> Λίγες μέρες μετά αποδείχτηκε ότι πίσω από το έγκλημα του διπλού εμπρησμού> κρύβονται ένας Έλληνας με διασυνδέσεις που οδηγούν σε εξω-ελληνικούς> κύκλους, δυο αμερικανοί και δυο άγγλοι πολίτες.> Λεπτομέρειες για το εγχείρημα του εμπρησμού δεν μάθαμε και δεν μπορεί> κανείς να πει με σιγουριά αν πίσω από την προβοκατόρικη αυτή ενέργεια> κρύβονται κρατικές υπηρεσίες των ΗΠΑ ή της Μεγάλης Βρετανίας. Ανεξάρτητα> πάντως με το αν η προβοκατόρικη ενέργεια είναι προϊόν μυστικών υπηρεσιών των> ΗΠΑ και της Βρετανίας, το σίγουρο είναι ότι η ενέργεια αυτή δεν μπορεί να> χρεωθεί στην ελληνική κοινωνία, το ελληνικό κράτος, την Ελλάδα και τον> Ελληνισμό γενικά, όπως την χρέωσαν όλοι όσοι συντονισμένα και με μίσος> έχυσαν το δηλητήριο εναντίον του Ελληνισμού, εκφράζοντας απίστευτο> ανθελληνισμό εναντίον ενός λαού και μιας έννοιας (Ελληνισμός), με τρόπο που,> κατά την άποψή μας, δεν δικαιολογείται με βάση λογικά κριτήρια.> Μετά την αποκάλυψη των δραστών, θα περίμενε κανείς μια δημόσια συγνώμη από> όλους όσους έχυσαν το δηλητήριό τους εναντίον της Ελλάδας και του> Ελληνισμού, δηλαδή να ζητήσουν συγνώμη και να δηλώσουν ότι όσα είπαν> εναντίον της Ελλάδας και του ελληνικού λαού ισχύουν για τις ΗΠΑ και τη> Μεγάλη Βρετανία και για τους Άμερικανούς και τους Άγγλους, αφού αυτοί ήσαν> οι αυτουργοί του εμπρησμού.> Επίσης, θα περίμενε κανείς από τον εκπρόσωπο του αμερικανικού υπουργείου> εξωτερικών, να διαβάσει την ίδια δήλωση που έκανε για το θέμα, μόνο που αντί> για την Ελλάδα έπρεπε να κατηγορήσει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο τις ΗΠΑ και> την Βρετανία.> Θεωρούμε δε ότι επειδή το θέμα έλαβε διεθνείς διαστάσεις, αυτό θα έπρεπε να> το απαιτήσει με διάβημα και με δημόσια πολιτική δήλωση το ελληνικό υπουργείο> εξωτερικών.> Δε γνωρίζουμε τί από όλα τα παραπάνω έγινε, αλλά θέτουμε ένα απλό ερώτημα:>> Ο αντισημιτισμός είναι μια βδελυρή και κολάσιμη ενέργεια. Ο ανθελληνισμός> δεν είναι το ίδιο;>> *Υ.Γ. Παρεμπιπτόντως, αναδημοσιεύουμε άρθρο του κ. Σταυρουλάκη, ενός εκ> των πρωταγωνιστών στις δηλώσεις που ακολούθησαν των εμπρησμών της συναγωγής> των Χανίων που ο ίδιος διευθύνει.**> Αν βρίσκετε ομοιότητες στα επιχειρήματά του, με τις 'επιστημονικές' θέσεις> της Δραγώνα, της Ρεπούση και του καραβανιού των εθνομηδενιστών, μπορείτε να> βγάλετε τα συμπεράσματά σας.> Εμείς αυτό που έχουμε να πούμε, είναι απλά ο Θεός να φυλάει την Ελλάδα!*>>

*LETTERS TO THE EDITOR; Lord Elgin, the Parthenon and Greece*>

Published: June 23, 2009> Regarding the op-ed articles ''A home for the Marbles,'' by Christopher> Hitchens, and ''Majestic in exile,'' by Nikos Konstandaras, (Views, June> 19):

The Parthenon remained intact until the 6th century, at which point the> inner columns and roof were removed in order to make way for a Christian> church. When the Ottomans took over in 1456, the building became a mosque.> When the Ottomans were at war with the Venice, the Parthenon was used as to> store munitions, and, in 1687, it was hit by a Venetian shell and blown up.> By the time Lord Elgin arrived in 1801, the marble fragments were being> used for building materials by the locals. The Ottomans allowed him to take> casts and remove sculptures as well as tear down buildings where necessary> The Parthenon was restored to artistic and historical importance thanks to> the splendid drawings of Western artists.> I don't care who has the Elgin Marbles, but I do care that Lord Elgin is> slandered as a robber and vandal. Had he not saved the marbles, they would> most probably no longer exist. Christine Fremantle, London> ''Greece,'' even in antiquity, refers to a geographical area in which Greek> was spoken, a common culture evolved and a shared religious pantheon> existed, but it was never a unified state nor even a country. It was a> complex and highly competitive collection of little states such as Athens,> Sparta, Thebes etc.> The modern Greek state (founded in the early 19th century) may see itself> as the protector of the legacy of ancient Greece, and given the character of> any form of nationalism, this makes a certain amount of sense.> In the British Museum, the Elgin Marbles take a position among the great> achievements of art and architecture of humanity -- be they Egyptian,> Babylonian, etc. In a global age, museums such as the British Museum or the> Metropolitan Musem in New York or the Louvre have a certain parallel to the> great Alexandrian library that drew to itself the tangled threads of antique> civilizations during the early period of Hellenistic ''globlization.''> It would indeed be a pity to see the great Elgin Marbles reduced to being> simply artifacts put on the shelf of Greek nationalism or a platform for> political self furtherance or debased as part of tourist development> program, which is really what all of this is about.>> Nicholas P. Stavroulakis, Hania, Crete.

Τους νεκρούς Έλληνες δεν του μετράτε;;


Δεν ξέρω γιατί η κατωτέρω ιστορία μου θύμισε αυτό που αν δεν κάνω λάθος είπε
ο Οικουμενικός Πατριάρχης όταν του είπαν ότι οι Έλληνες στην Μικρά Ασία
είναι λίγοι. Ρώτησε:
Τους νεκρούς δεν του μετράτε;;
Ελπίζω ούτε στην Κύπρο ούτε στην Ελλάδα να μην φτάσουμε, όπως δυστυχώς
βαδίζουμε (ελπίζω να κάνω λάθος) να μετράμε και τους νεκρούς προγόνους μας,
που όμως πρέπει να τους σκεφτώμαστε (δεν εννοώ μόνον τους αρχαίους), γιατί,
επιτρέψτε μου να πω, έχουμε χρέος και απέναντι τους για τη χώρα μας.
Ευριπίδης Μπίλλης
Τ. Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ


Συνάντηση με την ιστορία-η πιο συγκλονιστική μέρα της ζωής μας
http://www.newstrap.gr/main/text.asp

Αναρτήθηκε: Σάββατο 30/1/10 09:05

ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ

ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΣ ΤΑΦΟΣ (1000-800 π.Χ)
ΚΑΒΡΟΧΩΡΙ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, Greece

Στις 28 Σεπτεμβρίου 2009 ξεκινήσαμε την εκσκαφή για την οικοδομή μας στο
Καβροχώρι. Στο τελείωμα της εκσκαφής, ξαφνικά, ακούστηκε ένας υπόκωφος αλλά
αμυδρός ήχος και είδαμε μια τρύπα ........Σταματήσαμε την εκσκαφή και πήγαμε
αμέσως να δούμε ........ τι να δούμε ....... μάλλον να συναντηθούμε με την
Ιστορία της περιοχής που έρχόταν από το μακρυνό παρελθόν ...... 3.000 χρόνια
πριν!!!!!

Η πρώτη εικόνα που είδαμε ήταν αρκετή για να μας πιάσει ρίγος .....

ΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ

Και τώρα; ...... και τώρα τι κάνουμε;

Υπηρξε πάντως έντονος προβληματισμός για το τι θα συνέβαινε αν ειδοποιούσαμε
τις αρχές (αστυνομία, αρχαιολογία, δήμο).

Πολλοί μας είπαν....

"Ξεχάστε το σπίτι σας και οπωσδήποτε το οικόπεδό σας"

........ άλλοι πάλι .........

"Μα τι άτυχοι είστε !!!" ,

"Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να ανοίξεις ένα λάκο και να τα
πετάξεις μέσα σπασμένα",

"Θα μπλέξετε ρε παιδιά .... τι το ψάχνετε μην πείτε τίποτα σε κανέναν και
χώστε τα πάλι" !!!!!!!!

.....και οι πιο "μάγκες".... εγώ φίλε μου θα τα πουλούσα και θα εξασφάλιζα
όχι μόνο το χτίσιμο του σπιτιού μου αλλά ακόμα και τα δισέγγονά μου"

Όμως ούτε η παιδεία μας, ούτε η κουλτούρα μας αλλά ούτε και η ηθική μας,
επέτρεπε να επηρεαστούμε από αυτές τις κουβέντες.

Είχαμε καθυστερήσει ήδη 17 μήνες να πάρουμε την οικοδομική άδεια γιατί η
"αρμόδια" (!!!) υπάλληλος της Πολεοδομίας της Νομαρχίας του Ν. Ηρακλείου
ήθελε να εξαντλήσει τον "υπηρεσιακο της" ζήλο....... αλλά αυτό είναι μια
άλλη ιστορία, μια ιστορία που γράφεται όμως σήμερα και δεν έχει μάλλον καμία
σχέση με τον Πολιτισμό που μόλις είχαμε έρθει σε επαφή!

Μια ακόμα καθυστέρηση (όση και να ήταν αυτή) και μάλιστα για αυτό το λόγο,
ίσως είναι μια καθυστέρηση που πραγματικά αξίζει να την υπομείνεις.

Είπαμε λοιπόν στον χειριστή του μηχανήματος να βάλει την τσάπα πάνω στην
τρύπα και ειδοποιήσαμε αμέσως την αστυνομία και συγκεκριμένα το αστυνομικό
τμήμα Αμμουδάρας Γαζίου. Ταυτόχρονα ειδοποιήθηκε ο Αρχιτέκτονας μηχανικός κ.
Γιάννης Χαλαμπαλάκης μέσω του οποίου ειδοποιήθηκε ο Αρχαιολόγος κ. Αντώνης
Βασιλάκης με τον οποίον συνδέονται με μακροχρόνια φιλία.

Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ

Η αστυνομία ανταποκρίθηκε αμέσως. Σε 10 λεπτά έφτασε στο χώρο μας περιπολικό
για φύλαξη του χώρου. Σε λίγη ώρα ακόμα έφτασε ο Δήμαρχος Γαζίου κ. Γιώργος
Μαρκογιαννάκης μαζί με την σύμβουλό του Χρύσα Βαθειανάκη και ενημερώθηκαν
από εμένα.

Το βράδυ ο χώρος φυλάχθηκε από ιδιωτική εταιρία security (την οποία
ειδοποίησε ο Δήμαρχος) και από πολύ συχνές περιπολίες της αστυνομίας μέχρι
το πρωι όπως διαπίστωσα αφού κατά τη διάρκεια της νύχτας .... περιπολούσα
και εγώ προσωπικά.

Στις 08:30 το πρωί της επόμενης μέρας ένα υπηρεσιακό αυτοκίνητο της
αρχαιολογίας σταμάτησε έξω από το οικόπεδό μας.
Ο Αρχαιολόγος κ. Αντώνης Βασιλάκης μαζί με το βοηθητικό προσωπικό είχαν
έρθει για να ξεκινήσουν την ανασκαφή του τάφου.

ΕΔΩ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΜΑΣ ΙΣΩΣ Η ΠΙΟ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΜΑΣ!!!!!!


Η ΑΝΑΣΚΑΦΗ

Το συνεργείο πιάνει αμέσως δουλιά και σε λίγα λεπτά ο κ. Βασιλάκης μπαίνει
μέσα στον τάφο.
"Ο τάφος είναι της Γεωμετρικής περιόδου (1000 - 800 π.Χ.) και είναι
θαλαμωτός λαξευτός πάνω σε κούσκουρα" (Ο κούσκουρας για όσους δεν ξέρουν
είναι ένα αργιλώδες ασβεστούχο χώμα εξαιρετικά συμπιεσμένο από τις
γεωλογικές μεταβολές και σχεδόν αδιαπέραστο από το νερό)

Η δουλειά του Αρχαιολόγου είναι να αποκαλύψει τα ευρήματα χωρίς να τα
καταστρέψει. Είναι μια υπεύθυνη και πολύ λεπτομερής επέμβαση που απαιτεί όχι
μόνον προσοχή αλλά και μεγάλη αγάπη για τη δουλειά του και κυρίως σεβασμό
στην ιστορία και τις συνήθειες των προγόνων μας.
Έτσι στην αρχή απομακρύνθηκαν τα μπάζα που προήλθαν από την πτώση της οροφής
με τα χέρια και στη συνέχεια με το σκαλιδάκι. Παρατήρησα ότι δεν χτυπούσε
αλλά έξυνε το χώμα με πολύ προσοχή. Ένα ψάθινο σκουπάκι ήταν το απαραίτητο
εργαλείο που συμπλήρωνε τη φάση αυτή. Με το σκουπάκι μάζευε τα χώματα και με
μια παλάμη χωρίς στυλιάρι τα τοποθετούσε σε ειδικό ελαστικό οικοδομικό κάδο
για να απομακρυνθούν και να τοποθετητούν σε ειδικό σημείο για μια δεύτερη
επεξεργασία.

Το πρώτο αγγείο αποκαλύπτεται !!!

Φέρει σταυρούς και ομόκεντρους κύκλους καθώς και παράλληλες γραμμές και
ταινίες χρωματιστές με γήινα χρώματα φτιαγμένα από την ίδια τη φύση.
Ακολουθεί η αποκάλυψη ολοένα και περισσότερων αγγείων απίστευτης ομορφιάς
που προκύπτει από τα σχήματα που είναι χαραγμένα ή απλά ζωγραφισμένα επάνω
τους εδώ και 3.000 χρόνια...... Λες και ο χρόνος δεν πέρασε από αυτή την
τρύπα στη γη.

Η ΜΗΤΡΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΓΗΣ

Ο τάφος είχε σχήμα θαλάμου (σύμβολο της μήτρας της μητέρας γης) διαμέτρου
2,5 μέτρων και ύψους 1,20 μέτρα.

Ήταν λαξευτός μέσα στον κούσκουρα που τα λαξεύματα φαίνονται ακόμα. Από αυτά
τα λαξεύματα οι αρχαιολόγοι βγάζουν πολύτιμα συμπεράσματα για το είδος το
σχήμα και το μέγεθος του εργαλείου που χρησιμοποιήθηκε για την δημιουργία
του.

Λίγα μέτρα πιο πέρα Δυτικά του θαλάμου είχαν προηγουμένως σκάψει ένα τούνελ
που οδηγούσε στην είσοδο του τάφου ο οποίος είχε σφραγιστεί με πέτρα
(σιδερόπετρα τη λένε εδώ στην Κρήτη λόγω του χαρακτηριστικού ήχου που
παράγεται όταν την κτυπάς). Πέτρα που χρησιμοποιούσαν εκείνη την εποχή στα
ελαιουργεία για την σύνθλιψη του ελαιοκάρπου.
Γύρω στις 10:30 ήρθε συνεργείο του TV-Creta (γνωστού ως Creta Chanel) με τη
δημοσιογράφο Γιάννα Χρονάκη για ρεπορτάζ.

Την επόμενη μέρα ο τοπικός τύπος και τα τοπικά Μ.Μ.Ε. είχαν το θέμα ανάμεσα
στις πρώτες τους ειδήσεις.


Ο ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΟΠΛΟ ΤΟΥ

Συνολικά βρέθηκαν στον τάφο 82 αγγεία από μικρά έως μεγάλα μεταξύ των οποίων
4 μεγάλοι τεφροδόχοι κρατήρες που περιείχαν υπολείμματα καύσης των νεκρων.

Τέσσερις ταφές λοιπόν και μέσα σε αυτούς ένας πολεμιστής.

Η αιχμή του δόρατός του σε πολύ καλή κατάσταση που μπορεί ακόμα να κόψει,
βρισκόταν μαζί με τα οστά του στον ίδιο τεφροδόχο κρατήρα όμως ήταν και αυτό
σκοτωμένο.

Το λύγιζαν (το σκότωναν κι αυτό) όταν πέθαινε ο πολεμιστής γιατί είχε πλέον
εκτελέσει την αποστολή του ως όπλο και δεν έπρεπε να το χρησιμοποιήσει
άλλος.

Η ΤΕΧΝΗ ΕΚΔΗΛΩΝΕΙ ΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Καθώς η ανασκαφή εξελίσσεται αποκαλύπτονται ολοένα και περισσότερα
απίστευτης ομορφιάς αγγεία μες γεωμετρικά σχήματα, τρίγωνα, τετράγωνα,
ρόμβοι, παράλληλες γραμμές, ταινίες, ομόκεντροι κύκλοι, σταυροί, σύμβολα που
στο πέρασμα των αιώνων και των χιλιετιών διατηρούν ακόμα τη ζωντάνια τους
διδάσκοντάς μας "πολιτισμό".

Όλα αυτά για να τιμήσουν τον "άνθρωπο" αλλά κυρίως το πέρασμά του από τουτο
τον κόσμο!

Μία από τις 4 ταφές μάλλον ήταν γυναικεία ταφή. Κατά την ανασκαφή βρέθηκε
πλήθος χαντρών που πιθανώς συνέθεταν περιδέραια. Χάντρες από φαγεντιανή, το
πολύτιμο αυτό υλικό που προμηθεύονταν οι Κρήτες από την Αίγυπτο και αφού το
διαμόρφωναν το έψηναν και αποκτούσε έτσι υαλώδη υφή.

ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΤΕΘΟΥΝ;

Αργότερα, ο αρχιτέκτονας μας Γιάννης Χαλαμπαλάκης, όταν πια πλησίαζε να
ολοκληρωθεί η ανασκαφή, μετά από συνενόηση του Δημάρχου με τον κ. Βασιλάκη,
αποτύπωσε σε σχέδιο τον τάφο με τις διαστάσεις του και την ακριβή θέση των
ταφών και των κτερισμάτων προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στην ανακατασκευή
του τάφου στον οποίο θα εκτεθούν τα γνήσια ευρήματα όταν δημιουργηθεί το
Αρχαιολογικό Μουσείο Γαζίου (όπως μας είπαν).

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Αποφάσισα να κάνω αυτό το ιστολόγιο, γιατί πραγματικά "δε χορταίνω" να
μοιράζομαι αυτή την εμπειρία με ανθρώπους γύρω μου.

Σήμερα μπορώ να πω, πως ήταν μία (ίσως και η μεγαλύτερη) συγκινησιακή
εμπειρία της ζωής μου!!! Δεν συμβαίνουν βέβαια συχνά τέτοια γεγονότα αλλά
ούτε και σε όλους τους ανθρώπους.

Ένας άλλος λόγος που με οδήγησε να φτιάξω αυτό το ιστολόγιο είναι οι απόψεις
των "έξυπνων" συμπολιτών μας που έσπευσαν να με συμβουλέψουν για το τι θα
έπρεπε να έκανα.....

Εγώ πάντως ειλικρινά και από βάθους καρδιάς, αισθάνομαι όχι μόνον υπερήφανος
για την απόφασή μου να ειδοποιήσω αμέσως τις αρχές αλλά αισθάνομαι και
ιδιαίτερη τιμή που η Ιστορία προτίμησε εμένα για τη συνάντησή της με την
εποχή μας.

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ και εγώ ταπεινά
και απλά έκανα το καθήκον μου απέναντί της.

Το ξέρω, το ρίσκαρα αλλά η συνείδησή μου δεν μου επέτρεπε να κάνω αλλιώς.
Αυτό θα έκανα με οποιοδήποτε κόστος.
Έτσι πλέον η ταλαιπωρία της πολεοδομίας για 17 μήνες, φαντάζει πλέον ανόητη.


ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ... ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟΣ

Το μεσημέρι όταν τα παιδιά σχόλασαν από το σχολείο ήρθαν με τη Ρένα σχεδόν
αμέσως για να ζήσουν αυτή τη μοναδική εμπειρία, φέρνοντας μαζί τους και τις
φίλες τους.

Είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να δουν και να αγγίξουν τα ευρήματα αλλά να
συνομιλήσουν και να ενημερωθούν από τον Αρχαιολόγο κ. Βασιλάκη.


Η ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ, Η ΑΡΙΘΜΗΣΗ, ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΥΡΣΗ

Στις 5:00 το απόγευμα η ανασκαφή είχε τελειώσει.

Τα χώματα είχαν απομακρυνθεί από το εσωτερικό του τάφου και το μεγαλείο της
τέχνης και της ευαισθησίας είχε αποκαλυφθεί πλήρως!!!

Ο κ. Βασιλάκης ανασήκωσε μερικά από αυτά για να μας τα δείξει....


Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ..........

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΥΠΟΚΛΕΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Ναι.... έχουμε ξαναδει αρχαία ..... Ναι στα μουσεία. Μόνο που δεν μπορείς να
τα αγγίξεις......

Άλλοτε μια τζαμαρία, σου εμποδίζει την πρόσβαση, άλλοτε μια επιγραφή "μην
αγγίζετε", δεν σε αφήνει να δεχτείς την ενέργεια που ακόμα και σήμερα
μεταφέρουν αυτά τα άψυχα αλλά τόσο ζωντανά στοιχεία μεταφοράς πολιτισμού από
τα βάθη των αιώνων.

Και ίσως αυτό δεν είναι άστοχο αφού όλοι που επισκέπτονται αυτά τα υπέροχα
μνημεία του πολιτισμού, δεν έχουν τα ίδια συναισθήματα απέναντί τους.......

Δυστυχώς η Παιδεία της σημερινής μας Ελλάδας δεν κατάφερε να εμπνεύσει
σεβασμό για την απαρχή του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, του πολιτισμού που έθρεψε
την ανθρωπότητα και τον πολιτισμό και τη φιλοσοφία που έβγαλε την Ευρώπη από
τον Μεσαίωνα........

Τώρα όμως ήρθε η μεγάλη στιγμή για μένα και την οικογένειά μου!!! Ήρθε η
στιγμή όχι μόνο να αγγίξουμε αλλά να κρατήσουμε στα χέρια μας αντικείμενα
3.000 χρόνων.
Δεν μπορώ όμως να περιγράψω τη συγκίνηση που ένοιωσα όταν μάλιστα αυτή η
συγκίνηση μεγαλώνει μόνο που σκέφτομαι ότι τα παιδιά μου είχαν αυτή την
ευκαιρία που εγώ είχα την τύχη να την ζήσω στα 50 μου χρόνια........


ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Μετά από αυτή τη "μυσταγωγία" της ανάσυρσης από τον τάφο όλων των
κτερισμάτων, τα τοποθετήσαμε ευλαβικά το ένα δίπλα στο άλλο πριν μεταφερθούν
στο εργαστήριο. Πραγματικά εδώ είχαμε όχι μόνο την ευκαιρία να
φωτογραφίσουμε τις λεπτομέρειες αλλά να αγγίξουμε και το περιεχόμενό
τους..... τα υπολείματα καύσης, τις χαντρες, τις περόνες κλπ. αλλά και να τα
μελετήσουμε (στο βαθμό που επιτρέπουν οι γνώσεις μας).
Την εποχή εκείνη τους έκαιγαν τους νεκρούς (σε αντίθεση με τη μινωική εποχή
που τους έθαβαν σε παρόμοιους τάφους), και τα υπολείματα της καύσης αφού τα
έπλεναν ευλαβικά με κρασί τα τοποθετούσαν σε τεφροδόχους κρατήρες. Μάλλον
και η σειρά τοποθέτησης των υπολειμάτων έπρεπε να έπαιζε κάποιο ρόλο αφού τα
πρώτα οστά που είδαμε και αγγίξαμε ήταν τμήματα του άνω μέρους του σώματος
όπως τμήματα γνάθου, τμήματα κρανιακών οστών και κλείδα. Έτσι υποθέτουμε ότι
στο κάτω μέρος των κρατήρων υπήρχαν τα οστά των κάτω άκρων (πόδια) και τα
υπόλοιπα οστά είχαν τοποθετηθεί με τη σειρά προς το πάνω μέρος του σώματος.
Η Αρχαιολογική και Ανθρωπολογική έρευνα που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα θα
δώσει απαντήσεις μόλις ολοκληρωθεί.
Φαίνεται ότι ένας από τους ενταφιασμένους είχε σοβαρό περιοδοντικό πρόβλημα.
Τούτο το συμπεραίνουμε από το τμήμα της γνάθου του που κρατήσαμε στα χέρια
μας αφού παρατηρούμε ότι ενώ κάποια δόντια είναι στη θέση τους (έστω και
σπασμένα) κάποια άλλα λείπουν παντελώς σαν να έχουν πέσει πριν αυτός
πεθάνει.
Ένα από τα μικρά αγγεία που ξεχώρισαν ήταν μία μικρή υδρία σε σχήμα
παπαρούνας.
Όπως μας εξήγησε ο κ. Βασιλάκης είχε το σχήμα της μύκωνος της υπνοφόρου,
φυτό που το χρησιμοποιούσαν ως θεραπευτικό μέσο και ως παυσίπονο ιδιαίτερα
για τους τραυματισμούς αφού είχε φυσικά και ναρκωτικές ιδιότητες.
Το αγγείο αυτό έχει Κυπριακή επιρροή γεγονός που μαρτυρεί την διασύνδεση των
πολιτισμών της εποχής.

Παρατηρήστε στις παρακάτω εικόνες τον τρόπο που το κρατά ο κ. Βασιλάκης για
να διαπιστώσετε το σχήμα του.
Λίγο αργότερα, όλα τα ευρήματα μεταφέρθηκαν πολύ προσεκτικά, χωρίς να
πιάνονται από τις λαβές, σε φορτηγάκι για να αποθηκευθούν στο εργαστήριο της
Αρχαιολογικής Υπηρεσίας για περαιτέρω μελέτη και καθαρισμό.

Το ίδιο βράδυ ο χώρος φυλάχθηκε πάλι και την επόμενη μέρα το συνεργείο των
αρχαιολόγων ήρθε για τις τελευταίες εργασίες. Δηλαδή για το κοσκίνισμα των
χωμάτων που βγήκαν από τον τάφο και την αποκάλυψη της διόδου μέσω της οποίας
κατασκευάστηκε .

Τώρα πια ο τάφος έχει αδειάσει εντελώς !!!


Αυτό που βλέπουμε είναι ότι κατά την κατασκευή του λαξεύτηκε επίσης και ένα
παταράκι στο εσωτερικό του (αριστερά) σε σχήμα ημικύκλιου. Το
χρησιμοποιούσαν για να τοποθετούν επάνω τα αγγεία ενώ το υπόλοιπο μέρος ήταν
καλυμμένο με βότσαλο ποταμίσιο. Το βότσαλο συλλέχθηκε από το συνεργείο της
Αρχαιολογίας προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στην ανακατασκευή και έκθεση του
τάφου με τις ταφές και τα κτερίσματα του στο νέο υπό ίδρυση μουσείο του
Δήμου Γαζίου.
Τις δυο αυτές μέρες και ιδιαίτερα μετά την προβολή της ανακάλυψης από τα
Μ.Μ.Ε., πάρα πολύς κόσμος επισκεύτηκε τον χώρο γαι να δει από κοντά τον
Αρχαίο Τάφο.

Η έκπληξη ήταν όταν κοντά στο μεσημέρι της δεύτερης μέρας έφτασαν στο χώρο
περίπου 15 μαθητές με τον δάσκαλο και την δασκάλα τους από το Δημοτικό
Σχολείο Καβροχωρίου. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πάρουν ένα μάθημα
Αρχαιολογίας από τον κ. Βασιλάκη, ένα μάθημα ίσως από τα πιο ζωντανά και
χρήσιμα για την ηλικία τους, αφού τα ζωντανά ερεθίσματα οδηγούν πιο γρήγορα
στη μάθηση και συντελούν στην διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.

ΕΠΙΜΥΘΙΟ

Αυτό ήταν........ Δυο μέρες μόνον και η Αρχαιολογική υπηρεσία μας επέτρεψε
να συνεχίσουμε αμέσως χωρίς άλλες καθυστερήσεις τις εργασίες για την
ανέγερση της οικοδομής.

Και που είναι οι καθυστερήσεις, γιατί δεν μας δέσμευσαν το οικόπεδο, γιατί
δεν ζήτησαν να ψάξουν σε όλο το χωράφι; ......................... Γιατί
άραγε υπάρχουν αυτές οι φήμες;

Τελικά φαίνεται ότι δεν είναι μόνο θέμα υπηρεσιών, αλλά και ευσυνείδητων
εργαζομένων σε αυτές. Η εφορία Κλασικών Αρχαιοτήτων φαίνεται ότι στο
Ηράκλειο λειτουργεί καλά.

Αλλά το σημαντικότερο απ όλα είναι ότι πολύ γρήγορα ο Πολιτισμός μας
εμπλουτίζεται. Ποιός άραγε Υπάλληλος οποιασδήποτε Αρχαιολογικής Υπηρεσίας
θα στερούσε από τον Πολιτισμό αυτά που δικαιούται στερώντας, παράλληλα, το
δικαίωμα του σημερινού ανθρώπου να ζήσει με αξιοπρέπεια; Γιατί για κάποιους
ανθρώπους το να κτίσουν το σπίτι τους ίσως είναι ένα όνειρο ζωής γι αυτόν
και τα παιδιά τους!!!

Δεν υπάρχει καπνος χωρίς φωτιά !........ Φαίνεται ότι υπάρχουν πραγματικά
τέτοιες περιπτώσεις κωλυσιεργείας. Και γι αυτό πολλά στοιχεία πολιτισμού
θάβονται, καταστρέφονται, λεηλατούνται ή πέφτουν στα χέρια ακατάλληλων,
διαστροφικών και διεφθαρμένων ανθρώπων που νομίζουν ότι μόνο χρήματα μπορούν
να τους προσφέρουν.

Το Υπουργείο Πολιτισμού οφείλει να αποκαταστήσει το κύρος του ώστε οι
πολίτες να πάψουν να φοβούνται κάθε φορά που θα συναντώνται με τον
Πολιτισμό!!!!


ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

Ευχαριστώ το Αστυνομικό Τμήμα Αμμουδάρας Γαζίου για την άμεση ανταπόκρισή
του και για τις ολονύκτιες περιπολίες του κατά την πρώτη και δεύτερη νύκτα
της ανακάλυψης.

Ευχαριστώ τους δασκάλους του Δημοτικού Σχολείου Καβροχωρίου για την επιλογή
τους να κάνουν εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών τους στο οικόπεδό μου,
πράγμα που το θεωρώ ιδιαίτερη τιμή.

Ευχαριστώ τον Δήμαρχο Γαζίου κ. Γιώργο Μαρκογιαννάκη καθώς και τη
συνεργάτιδά του Χρύσα Βαθειανάκη για την συμβολή τους στη φύλαξη του χώρου,
την συμπαράστασή τους στις ανάγκες του συνεργείου της Αρχαιολογικής
Υπηρεσίας. Τους εύχομαι Καλή Επιτυχία στην λειτουργία της Δημοτικής
Κοινωνικής Επιχείρισης του Δήμου Γαζίου που μεταξύ των δραστηριοτήτων της
είναι και η δημιουργία του Αρχαιολογικού Μουσείου Γαζίου.

Ευχαριστώ τα παιδιά του συνεργείου της Αρχαιολογικής υπηρεσίας, το Νίκο, τον
Μιχάλη και τον Παναγιώτη για την αφοσίωσή τους κατά τη διάρκεια των εργασιών
της ανασκαφής.
Ιδιαιτέρως ευχαριστώ τον κ. Αντώνη Βασιλάκη για την άμεση ανταπόκρισή του
στο κάλεσμά μας αλλά κυρίως για τα μαθήματα Αρχαιολογίας που έδωσε κατά τη
διάρκεια της ανασκαφής σε μένα και στην οικογένειά μου, πράγμα που μαρτυρεί
την αγάπη για τη δουλειά του και την αφοσίωσή του στα θέματα του Πολιτισμού.

Μα πάνω απ΄ όλα
Ευχαριστώ την Ιστορία

που με προτίμησε γι αυτή την συγκλονιστική συνάντηση

ΝΙΚΟΣ ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ (nike@otenet.gr)