Αξιότιμοι Κύριοι Βουλερυτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου,
Σας διαβιβάζω το κατωτέρω του HELLENIC-PROFESSORS-PHDS@HEC.GREECE.ORG, που
το χαρακτηρίζει δικαιολογημένη οξύτητα λόγω άλλου ενός ανθελληνικού μέτρου
της κ. Υπουργού του όχι Εθνικής παιδείας.
Εκτός από το μάθημα της ιστορίας που αναφέρει ο συνάδελφος Καθηγητής,
υπάρχουν και πολλά άλλα ερωτήματα που απευθύνονται σε όλους και κυρίως στους
προεχόμενους από το παλαιό πατριωτικό ΠΑΣΟΚ του η ,,Ελλάδα ανήκει στους
Έλληνες,, βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος.
Ένα από τα ερωτήματα είναι ΤΙ ΣΥΖΗΤΕΙ με τους τούρκους για το Αιγαίο, ο ε.
τ. πρέσβης και μέλος του διαβόητου ΕΛΙΑΜΕΠ (και γνωστών απόψεων για την
,,αποβίβαση,, και όχι εισβολή το 1974 των τούρκων στην Κύπρο), κ.
Αποστολίδης;;
Για υφαλοκρηπίδα ;;; Δεν τον πληροφόρησε κανείς ότι τώρα ισχύει η ΑΟΖ και
ότι αυτή ως κυριαρχικό δικαίωμα αυτή δεν συζητείται;;
Ή συζητεί για ,,διαγραφή,, του δικαίωματος μας να επεκτείνουμε τα χωρικά μας
ύδατα στα 12 μίλια ώστε ο σουλτάνος να μας κάνει τη χάρη να άρει το casus
belli χωρίς να κάνει ούτε καν belli;;
Αλήθεια γνωρίζετε καμμία άλλη χώρα όπου να μην διδάσκεται η ιστορία της στα
παιδία της;; Χάθηκε κάθε ίχνος ντροπής από ορισμένους;;
Ερωτάται η καταργούσα το μάθημα της Ελληνικής ιστορίας υπουργός αν, όπως ο
αξιότιμος δήμαρχος Κακλαμάνης (με του οποίου μάλλον ταυτίζονται οι οι
παγκοσμιοποιημένες απόψεις της) δημιούργησε ραδιοφωνικό σταθμό για 16
γλώσσες (αντί να φτιάξει φροντιστήρια εκμάθησης της Ελληνικής από τους
μετανάστες), σκοπεύει και αυτή να προωθήσει σε δεύτερο στάδιο την
διδασκαλία της ιστορίας των17 χωρών των μεταναστών του κυρίου δημάρχου;;
Έτσι για να μην ,,καταπιέζουμε,, τους μετανάστες μας.
Αλήθεια έγινε αντιληπτό που οδηγείται η Ελλάδα.
Κυρία υπουργός Διαμαντοπούλου. Ενημερώστε μας παρακάλούμε αν αυτή είναι η
,,παγκοσμιοποίηση,, τέταρτου βαθμού που μας υποσχέθηκέ ο Πρωθυπουργός μας.
Δηλαδή αν επιδιώκετε μία Βαβέλ στη χώρα μας.
Υπάρχουν και πολλά άλλα ερωτήματα στα οποία θα επανελθουμε.
Ευριπίδης Μπίλλης
. Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ
Σας διαβιβάζω το κατωτέρω του HELLENIC-PROFESSORS-PHDS@HEC.GREECE.ORG, που
το χαρακτηρίζει δικαιολογημένη οξύτητα λόγω άλλου ενός ανθελληνικού μέτρου
της κ. Υπουργού του όχι Εθνικής παιδείας.
Εκτός από το μάθημα της ιστορίας που αναφέρει ο συνάδελφος Καθηγητής,
υπάρχουν και πολλά άλλα ερωτήματα που απευθύνονται σε όλους και κυρίως στους
προεχόμενους από το παλαιό πατριωτικό ΠΑΣΟΚ του η ,,Ελλάδα ανήκει στους
Έλληνες,, βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος.
Ένα από τα ερωτήματα είναι ΤΙ ΣΥΖΗΤΕΙ με τους τούρκους για το Αιγαίο, ο ε.
τ. πρέσβης και μέλος του διαβόητου ΕΛΙΑΜΕΠ (και γνωστών απόψεων για την
,,αποβίβαση,, και όχι εισβολή το 1974 των τούρκων στην Κύπρο), κ.
Αποστολίδης;;
Για υφαλοκρηπίδα ;;; Δεν τον πληροφόρησε κανείς ότι τώρα ισχύει η ΑΟΖ και
ότι αυτή ως κυριαρχικό δικαίωμα αυτή δεν συζητείται;;
Ή συζητεί για ,,διαγραφή,, του δικαίωματος μας να επεκτείνουμε τα χωρικά μας
ύδατα στα 12 μίλια ώστε ο σουλτάνος να μας κάνει τη χάρη να άρει το casus
belli χωρίς να κάνει ούτε καν belli;;
Αλήθεια γνωρίζετε καμμία άλλη χώρα όπου να μην διδάσκεται η ιστορία της στα
παιδία της;; Χάθηκε κάθε ίχνος ντροπής από ορισμένους;;
Ερωτάται η καταργούσα το μάθημα της Ελληνικής ιστορίας υπουργός αν, όπως ο
αξιότιμος δήμαρχος Κακλαμάνης (με του οποίου μάλλον ταυτίζονται οι οι
παγκοσμιοποιημένες απόψεις της) δημιούργησε ραδιοφωνικό σταθμό για 16
γλώσσες (αντί να φτιάξει φροντιστήρια εκμάθησης της Ελληνικής από τους
μετανάστες), σκοπεύει και αυτή να προωθήσει σε δεύτερο στάδιο την
διδασκαλία της ιστορίας των17 χωρών των μεταναστών του κυρίου δημάρχου;;
Έτσι για να μην ,,καταπιέζουμε,, τους μετανάστες μας.
Αλήθεια έγινε αντιληπτό που οδηγείται η Ελλάδα.
Κυρία υπουργός Διαμαντοπούλου. Ενημερώστε μας παρακάλούμε αν αυτή είναι η
,,παγκοσμιοποίηση,, τέταρτου βαθμού που μας υποσχέθηκέ ο Πρωθυπουργός μας.
Δηλαδή αν επιδιώκετε μία Βαβέλ στη χώρα μας.
Υπάρχουν και πολλά άλλα ερωτήματα στα οποία θα επανελθουμε.
Ευριπίδης Μπίλλης
. Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ
Subject: Re: Προαιρετικό το μάθημα της Ιστορίας ??
Είναι Προδότες Πρέπει Να Τους Διώκσουμε
Εξυπηρετούν Ξένα Συμφέροντα
Ηλίας Σταμπολιάδης
Καθηγητής
Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων
Πολυτεχνείο Κρήτης
Πολυτεχνειούπολη
73100 Χανιά, Κρήτη
Τηλ. 28210 37601
elistach@mred.tuc.gr
Αγαπητέ Σταύρο, αγαπητοί συνάδελφοι,
Το πρόβλημα του περιορισμού (ή της κατάργησης, ουσιαστικά) της διδασκαλίας
της ιστορίας στο Λύκειο είναι ένα από τα σημαντικώτερα, δεδομένου ότι
άπτεται πολύ ευαίσθητων εθνικών θεμάτων.
Όμως δεν πρέπει να περιορίσουμε την όποια αντίδρασή μας μόνο σε αυτό. Πρέπει
να την εστιάσουμε στην γενική συρρίκνωση των γνώσεων που θα παρέχονται στα
παιδιά. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας η εκπαιδευτική
μεταρρύθμιση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση περιορίζει τον αριθμό των
διδασκομένων μαθημάτων και εντατικοποιεί τη διδασκαλία στα λίγα, πλέον,
μαθήματα που θα διδάσκονται. Δηλαδή στόχος της είναι όχι η ευρύτερη μόρφωση
των ελληνοπαίδων, αλλά η προετοιμασία τους για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση προκειμένου να παραχθούν, στα γρήγορα, χαμηλού και μεσαίου
επιπέδου στελέχη για άμεση εισαγωγή στην γραμμή παραγωγής.
Στα χρόνια που εγώ φοίτησα στο τότε γυμνάσιο (σημερινό γυμνάσιο και λύκειο)
διδάχθηκα σχεδόν όλα τα μαθήματα και των έξι κατηγοριών που προβλέπει η νέα
μεταρρύθμιση. Νομίζω ότι ωφελήθηκα πολύ, παίρνοντας (έστω και στοιχειώδεις)
γνώσεις σε πολλά και ποικίλα θέματα άσχετα με την πανεπιστημιακή μου
εκπαίδευση.
Ένα άλλο θέμα, που συζητείται συνεχώς τελευταία, είναι ο περιορισμός της
απασχόλησης των μαθητών, ιδιαίτερα στο σπίτι, μετά το σχολείο, προκειμένου
να έχουν και κάποιο ελεύθερο χρόνο. Όσο και αν προσπαθώ, όμως, δεν μπορώ να
καταλάβω γιατί τα παιδιά δεν έχουν ελεύθερο χρόνο. Θυμίζω ότι μέχρι τα τέλη
της δεκαετίας του 80 περίπου κάναμε μάθημα 6 ημέρες την εβδομάδα, 6 έως 8
ώρες την ημέρα, και στην τελευταία τάξη είχαμε και φροντιστήριο τα
απογεύματα. Επίσης, οι περισσότεροι παρακολουθούσαμε φροντιστηριακά μαθήματα
για κάποια ξένη γλώσσα (δύο ή τρία, συνήθως, απογεύματα την εβδομάδα). Όμως,
εγώ προσωπικά, είχα και επί πλέον χρόνο για να ασχολούμαι με τον αθλητισμό,
αλλά και με τον προσκοπισμό. Και, τέλος, είχαμε και χρόνο για να παίξουμε.
Γιατί τα σημερινά παιδιά δεν έχουν ελεύθερο χρόνο;
Δρ. Χρήστος ΤΣΑΤΣΑΝΙΦΟΣ
ΠΑΝΓΑΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Ε.Π.Ε.
Λεωφ. Κηφισίας 131
11524 ΑΘΗΝΑ
Tηλ. 210.6929484, 210.6915926
Τοτ. 210.6928137
Ηλ.-Δι. pangaea@otenet.gr, ctsatsanifos@pangaea.gr
Είναι Προδότες Πρέπει Να Τους Διώκσουμε
Εξυπηρετούν Ξένα Συμφέροντα
Ηλίας Σταμπολιάδης
Καθηγητής
Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων
Πολυτεχνείο Κρήτης
Πολυτεχνειούπολη
73100 Χανιά, Κρήτη
Τηλ. 28210 37601
elistach@mred.tuc.gr
Το πρόβλημα του περιορισμού (ή της κατάργησης, ουσιαστικά) της διδασκαλίας
της ιστορίας στο Λύκειο είναι ένα από τα σημαντικώτερα, δεδομένου ότι
άπτεται πολύ ευαίσθητων εθνικών θεμάτων.
Όμως δεν πρέπει να περιορίσουμε την όποια αντίδρασή μας μόνο σε αυτό. Πρέπει
να την εστιάσουμε στην γενική συρρίκνωση των γνώσεων που θα παρέχονται στα
παιδιά. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας η εκπαιδευτική
μεταρρύθμιση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση περιορίζει τον αριθμό των
διδασκομένων μαθημάτων και εντατικοποιεί τη διδασκαλία στα λίγα, πλέον,
μαθήματα που θα διδάσκονται. Δηλαδή στόχος της είναι όχι η ευρύτερη μόρφωση
των ελληνοπαίδων, αλλά η προετοιμασία τους για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση προκειμένου να παραχθούν, στα γρήγορα, χαμηλού και μεσαίου
επιπέδου στελέχη για άμεση εισαγωγή στην γραμμή παραγωγής.
Στα χρόνια που εγώ φοίτησα στο τότε γυμνάσιο (σημερινό γυμνάσιο και λύκειο)
διδάχθηκα σχεδόν όλα τα μαθήματα και των έξι κατηγοριών που προβλέπει η νέα
μεταρρύθμιση. Νομίζω ότι ωφελήθηκα πολύ, παίρνοντας (έστω και στοιχειώδεις)
γνώσεις σε πολλά και ποικίλα θέματα άσχετα με την πανεπιστημιακή μου
εκπαίδευση.
Ένα άλλο θέμα, που συζητείται συνεχώς τελευταία, είναι ο περιορισμός της
απασχόλησης των μαθητών, ιδιαίτερα στο σπίτι, μετά το σχολείο, προκειμένου
να έχουν και κάποιο ελεύθερο χρόνο. Όσο και αν προσπαθώ, όμως, δεν μπορώ να
καταλάβω γιατί τα παιδιά δεν έχουν ελεύθερο χρόνο. Θυμίζω ότι μέχρι τα τέλη
της δεκαετίας του 80 περίπου κάναμε μάθημα 6 ημέρες την εβδομάδα, 6 έως 8
ώρες την ημέρα, και στην τελευταία τάξη είχαμε και φροντιστήριο τα
απογεύματα. Επίσης, οι περισσότεροι παρακολουθούσαμε φροντιστηριακά μαθήματα
για κάποια ξένη γλώσσα (δύο ή τρία, συνήθως, απογεύματα την εβδομάδα). Όμως,
εγώ προσωπικά, είχα και επί πλέον χρόνο για να ασχολούμαι με τον αθλητισμό,
αλλά και με τον προσκοπισμό. Και, τέλος, είχαμε και χρόνο για να παίξουμε.
Γιατί τα σημερινά παιδιά δεν έχουν ελεύθερο χρόνο;
Δρ. Χρήστος ΤΣΑΤΣΑΝΙΦΟΣ
ΠΑΝΓΑΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Ε.Π.Ε.
Λεωφ. Κηφισίας 131
11524 ΑΘΗΝΑ
Tηλ. 210.6929484, 210.6915926
Τοτ. 210.6928137
Ηλ.-Δι. pangaea@otenet.gr, ctsatsanifos@pangaea.gr
[mailto:HELLENIC-PROFESSORS-PHDS@HEC.GREECE.ORG] On Behalf Of Stavros A.
Anagnοstopoulos
Το παρόν προωθείται με κάθε επιφύλαξη για την ακρίβειά του.
Μήπως κάποιος συνάδελφος, μέλος του HEC, έχει περισσότερες πληροφορίες??
Σημειωτέον ότι οι Επιτροπές που κατά περίσταση ορίζουν οι διάφοροι υπουργοί
στελεχώνονται με μέλη που απηχούν τις απόψεις τους
Σταύρος Αναγνωστόπουλος
· Προαιρετικό το μάθημα της Ιστορίας;
· Πρόταση για να γίνει προαιρετικής παρακολούθησης μάθημα η ιστορία
στη Β και Γ λυκείου έκανε η επιτροπή του υπουργείου Παιδείας στο πλαίσιο της
αναμόρφωσης του λυκείου.
· Μάλιστα, σύμφωνα με την πρόταση της επιτροπής που ηγείται η κυρία
Θάλεια Δραγώνα, η ιστορία του Βυζαντίου και του 1821 κόβονται, ενώ η αρχαία
ελληνική ιστορία ενσωματώνεται στο μάθημα επιλογής "Ιστορία των Ιδεών", στο
οποίο διδάσκεται ευρωπαϊκή Ιστορία.
Έτσι λοιπόν, η πρόταση αναφέρει τρία υποχρεωτικά μαθήματα που θα είναι η
Νεοελληνική γλώσσα, η Ξένη γλώσσα και η Γυμναστική.
Τα μαθήματα επιλογής θα χωριστούν σε έξι κατηγορίες:
1.Αρχαιογνωσία: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Αρχαία ελληνική γλώσσα και
γραμματεία, Αρχαία ελληνική γραμματεία, Αρχαία Ιστορία και Ιστορία των Ιδεών
2.Μαθηματικά: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Μαθηματικά υψηλού επιπέδου,
Μαθηματικού βασικού επιπέδου
3.Πειραματικές επιστήμες: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Φυσική, Χημεία,
Βιολογία, Περιβαλλοντικές επιστήμες
4.Κοινωνικές επιστήμες: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Οικονομία, Πολιτικές και
Κοινωνικές επιστήμες, Ευρωπαϊκή Ιστορία , Αρχές ηθικής και Φιλοσοφίας,
Θρησκευτικά
5.Ξένη Γλώσσα: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Λατινικά, Γαλλικά, Γερμανικά,
Ισπανικά, Ιταλικά
6.Πολιτισμός: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Εικαστικά, Μουσική, Θέατρο και
Κινηματογράφος