Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011
ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
Η Κυρά πάντα κοιτάει προς τη σκλαβωμένη Λάπηθο. Εμείς;
From: Panos Ioannides
Η Ευφροσύνη Προεστού , η «Κυρά της Λαπήθου*» κατατάσσετε από την ιστορία σαν μια ακόμα δασκάλα του γένους. Το μνημόσυνο της αποτελεί αντικατοχική εκδήλωση που όλοι καλούνται να παραστούν. Φανερωμένη λοιπόν τη Κυριακή 10 Απριλίου και μετά στο μνημείο της Κυράς παρά το Λήδρα Πάλας για κατάθεση Στεφάνων.
*Η αρχαιότατη πόλη της Λαπήθου Ιδρύθηκε και κατοικήθηκε από Λάκωνες υπό την ηγεσία του Πραξάνρου από τη Θεράπνη της Λακωνίας και από τον Κηφέα από τη Δύμη και το Ώλενο της Αχαΐας.. Το όνομα Λάπηθος ή Λάπιθος είναι πρωτόθετο Ελληνικό και δόθηκε ή από την εις Θεσσαλία μάχιμο φυλή των Λαπιθών που νίκησαν τους Κενταύρους σε μία μάχη, ή από το όρος Λάπιθος στην Τριφυλία που έχει ύψος 3700 μέτρα.
ποίημα : Τα δύο πρόσωπα της βροχής
και μας δίδαξαν το φιλί με το μαχαίρι,
μα όταν πήραμε τον δρόμο της αγάπης
μόνον τότε μπορούσαμε να τους καταλάβουμε
που είχαν σκεφτεί για το καλό μας,
για να αντέχουμε να διασχίζουμε το χρόνο
και να αγγίζουμε την ουσία μιας ύπαρξης
που έδινε φως στα μεράκια της ψυχής
και τα ανθρωπιστικά όνειρά μας.
Δεν χρειάζονταν άλλο τρόπο να ζήσουμε
παρά να ενεργούμε για τη διαφορά μας
και έπρεπε να επινοήσουμε την αυθεντία
πέρα από τα όρια της επιστημονικής έρευνας,
στερούμενοι το πάθος μας για τον ελληνισμό,
μα όταν πήραμε τον δρόμο της αγάπης
μόνον τότε μπορούσαμε να τους καταλάβουμε,
........
........ (συνεχίζεται)
Tης Μαρίας Παπαδοπούλου CLETr, 01/04/2011.
Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011
Η ιστορία των αρχαίων Ιλλυρίων και γιατί δεν έχουν καμία σχέση με τους Αλβανούς
Τρίτη 22 Μαρτίου 2011
Οι ειδήσεις στα... Αρχαία Ελληνικά δημοσιεύει στην ιστοσελίδα του ο ελληνιστής καθηγητής Joan Coderch-i-Sancho.
Ευχαριστώ Κωνσταντίνε !!!!! _.__.___.___.__._ :)
Κυριακή 20 Μαρτίου 2011
Περιήγηση σε τρισδιάστατες εικονικές εκθέσεις
Το Artsteps απευθύνεται σε καλλιτέχνες και καλλιτεχνικούς οργανισμούς καθώς και σε κάθε φίλο της τέχνης, ερασιτέχνη ή επαγγελματία δημιουργό. Επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων χώρων για την ψηφιακή αποτύπωση εικονικών εκθέσεων, συμβατικών και μη. Στις εικονικές αυτές εκθέσεις μπορούν να προβάλλονται δισδιάστατα εκθέματα (λ.χ. πίνακες ζωγραφικής και φωτογραφίες), τρισδιάστατα εκθέματα (λ.χ. γλυπτά και μικρές εγκαταστάσεις) καθώς και video.
http://taxalia.blogspot.com/2011/03/blog-post_9674.html
Τι λένε οι πουλημένοι νεο-ραγιάδες περί Εξελληνισμένης (βυζαντινής) Αυτοκρατορίας της Ανατολής
Το ΠΑΣΟΚ "κοινωνικοποιεί" το ανθρώπινο σώμα με το ζόρι!
Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011
επιστολή Αξιότιμου κ. Δαμιανού Βασιλειάδη : Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης των οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα
Τον Ιούνιο του 2011 θα εκδικαστεί ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης η προσφυγή της Γερμανίας κατά της απόφασης του Ανώτατου Δικαστηρίου της Ιταλίας, με την οποία απορρίφθηκε η ένσταση της Γερμανίας περί ετεροδικίας και κρίθηκε νόμιμη η κατάσχεση γερμανικού ακινήτου, κειμένου στην πόλη της Φλωρεντίας για την πληρωμή μέρους του ποσού που επιδικάστηκε από τα ελληνικά δικαστήρια στους κατοίκους του Διστόμου. Η κατάσχεση αυτή, όπως είναι γνωστό, έγινε επειδή ο Έλληνας Υπουργός της Δικαιοσύνης δεν επέτρεψε την εκτέλεση της απόφασης αυτής σε βάρος Γερμανικής περιουσίας που βρίσκεται στην Ελλάδα. Εκτός όμως από το έγκλημα αυτό που διέπραξε η Ελληνική Πολιτεία κατά των θυμάτων του Διστόμου, το Ανώτατο Δικαστήριο της Χώρας μας έκρινε: α) ότι η Γερμανία έχει το δικαίωμα της ετεροδικίας και β) ότι τα θύματα της γερμανικής κατοχής δεν έχουν δικαίωμα ατομικής αγωγής κατά του Γερμανικού Δημοσίου και η αποζημίωσή τους είναι θέμα διακρατικών διαπραγματεύσεων (οι οποίες ουδέποτε έγιναν και ουδέποτε θα γίνουν).
Αν δεν είχε διαπράξει τα εγκλήματα αυτά η Ελληνική Κυβέρνηση και η Ελληνική Δικαιοσύνη, θα είχε το δικαίωμα η Χώρα μας, μέχρι τις 15/1/2011 να παρέμβει στο Δικαστήριο της Χάγης υπέρ της Ιταλίας και να ζητήσει την απόρριψη της γερμανικής προσφυγής, ώστε να πάρουν οι κάτοικοι του Διστόμου ένα μικρό μέρος της αποζημίωσης, που τους επιδίκασαν τα ελληνικά δικαστήρια (τα δικαστικά έξοδα). Δυστυχώς, η παρέμβαση αυτή δεν θα γίνει. Πρώτον, διότι έχουν προηγηθεί τα αναφερόμενα στην προηγούμενη παράγραφο εγκλήματα της Ελληνικής Κυβέρνησης και δεύτερον, διότι και χωρίς αυτά η κυβέρνησή μας δεν θα τολμούσε να παρέμβει.
Για τους λόγους αυτούς παρεμβαίνει το Συμβούλιό μας με την παρούσα ανακοίνωση και α) καταγγέλλει για μια ακόμα φορά την εγκληματική συμπεριφορά των ελληνικών κυβερνήσεων σε βάρος του Ελληνικού Λαού και υπέρ της Γερμανίας και β) να ζητήσει από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης να σταθεί στο ύψος του, να μην καμφθεί από τις γερμανικές και φιλογερμανικές πιέσεις και να απορρίψει την γερμανική προσφυγή κατά της απόφασης του Αρείου Πάγου της Ιταλίας, με την οποία επικυρώθηκε η κατάσχεση γερμανικού ακινήτου κειμένου στη Φλωρεντία της Ιταλίας προς μερική (έστω και ελάχιστη) αποζημίωση των θυμάτων του Διστόμου.
Αθήνα, 3 Ιανουαρίου 2011
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Μανώλης Γλέζος Ευάγγελος Μαχαίρας
άρθρο : Για τη Μνήμη των ΚΚΕ -δων !
http://taxalia.blogspot.com/2011/03/1946-1949.html
Τι νόημα έχει το "φωτογραφικό αρχείο" όταν παρουσιάζει μια επίπλαστη "δραση" αποκρύπτοντας την ουσία της δράσης τους; Τι νόημα έχει η "μνήμη της δράσης" όταν ομιλούν με ψέμματα;;
Μα αυτοί πάντοτε δούλευαν για τα συμφέροντα της ΕΣΣΔ ! Πάντοτε επεδίωκαν την εγκατάσταση ολοκληρωτικού φασιστικού-κομμουνιστικού καθεστώτος κι όχι "δημοκρατίας"!
Πριν τον "εμφύλιο", και ΠΡΟΤΟΥ ΑΚΟΜΗ ΦΥΓΟΥΝ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ απο την Ελλάδα,
οι ΚΚΕδες δολοφονούσαν άμαχους Έλληνες και είχαν εγκαταστήσει στην ελληνική ύπαιθρο τρομοκρατία, με βιασμούς και ψυχοπαθή πλιάτσικα !
Η ίδια εθνοπροδοτική συμπεριφορά επαναλαμβάνονταν ιστορικά, ακόμη και στον μικρασιατικό πόλεμο, ακόμη και στα θέματα παιδείας-ιστορίας μέχρι σήμερα!
Τουλάχιστον οι Αριστεροί δικαιούνται ένα άλλοθι. Διότι μεριμνούν για τα δικαιώματα της λαϊκής τάξης και των εργαζομένων χαμηλού εισοδήματος.
Αλλά οι ΚΚΕδες δεν δικαιούνται καμιάς τιμής μεταξύ ελεύθερων και δημοκρατών Ελλήνων !!
Το «μνημόνιο» είναι «Πραξικοπηματική Εξουσία»

… Να σας πω δε για την «τρόικα», ακριβώς επειδή οι συμβάσεις αυτές είναι αντίθετες και οι όροι όλοι αντίθετοι με την «Διεθνή Νομιμότητα» και με το Σύνταγμά μας, η εξουσία που ασκείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, ως προς τις υποχρεώσεις των δανειακών συμβάσεων και του «μνημονίου», είναι: «Εξουσία εκτός Συντάγματος». Είναι δηλαδή «Πραξικοπηματική Εξουσία». Αυτό σημαίνει ότι και η τρόικα, αυτή τη στιγμή, δεν είναι νόμιμη, και η παρουσία της ακόμη είναι παράνομη !
Τρίτη 15 Μαρτίου 2011
Το όνομα Ρωμηός και η Ιστορική του σημασία


π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνού
Για το όνομα Ρωμηός (=Ρωμαίος) υπάρχει μεγάλη σύγχυση, σ’ εκείνους φυσικά που ερασιτεχνικά ασχολούνται με την ιστορία, ενώ όσοι έχουν τις επιστημονικές προϋποθέσεις μπορούν να κατανοήσουν την έννοια και ιστορική σημασία των εθνικών μας ονομάτων.
Το όνομα «Έλλην» είναι το κυριότερο όνομα του έθνους των Ελλήνων. Η έννοιά του όμως ποικίλλει κατά περιόδους και άλλοτε είναι φυλετική και άλλοτε εθνική ή πολιτιστική ή θρησκευτική, στους τελευταίους δε αιώνες καθαρά εθνική.
Είναι όμως γεγονός, ότι (κατά τον Αριστοτέλη) αρχαιότερο είναι το όνομα Γραικός για το έθνος μας και με αυτό μας ονόμαζαν οι αρχαίοι Ρωμαίοι. Από τον 8ο αιώνα (Καρλομάγνος και το περιβάλλον του) το ανατολικό μέρος της αυτοκρατορίας («Βυζάντιο») ονομαζόταν Γραικία και οι κάτοικοί της Γραικοί, αλλά με μειωτική έννοια (αιρετικοί και κίβδηλοι). Το υβριστικό αυτό υπόβαθρο διατήρησε το όνομα αυτό στα χείλη των δυτικών ως τον αιώνα μας. Ενώ, λοιπόν, καυχόμεθα και για το όνομά μας αυτό (Γραικοί), όταν χρησιμοποιείται σε δυτικά κείμενα (παλαιότερα), πρέπει να γνωρίζουμε την αληθινή του σημασία.
Το όνομα Γραικός στη Δύση, από τον 8ο αιώνα, δηλώνει τον μη γνήσιο Ρωμαίο, διότι το όνομα Ρωμαίος διεκδικούσε ο Φραγκολατινικός κόσμος. Το 962 ιδρύθηκε από τους απογόνους του Καρλομάγνου, του μεγαλυτέρου εχθρού του Ελληνισμού, η «Αγία Ρωμαϊκή αυτοκρατορία του γερμανικού έθνους», υποκαθιστώντας (θεωρητικά) την Αυτοκρατορία της Νέας Ρώμης-Κωνσταντινουπόλεως.
Η Ενωμένη Ευρώπη, υπό την (πραγματική) ηγεσία της Γαλλίας (Φραγκίας) και της Γερμανίας (Τευτονίας), δηλαδή των Φραγκολατινικών εθνοτήτων (οι σημερινοί Άγγλοι είναι οι Νορμανδοφράγκοι και οι λαοί της Κεντρικής Ευρώπης οι Λομβαρδοφράγκοι), δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς τη διάλυση της Αυτοκρατορίας της Νέας Ρώμης-Ρωμανίας. Ρωμανία ονομαζόταν η αυτοκρατορία, που εκτεινόταν αρχικά σ’ Ανατολή και Δύση.
Είναι γεγονός ότι το όνομα Ρωμαίος γενικεύθηκε στην (αρχαία) Ρωμαϊκή αυτοκρατορία το 212 (Constitutio Antoniniana του Καρακάλλα). Από το 330 όμως (εγκαίνια Νέας Ρώμης) η αυτοκρατορία γίνεται χριστιανική και ελληνική (πλήρης εξελληνισμός από τον Ιουστινιανό ως τον Ηράκλειο, 6ος-7ος αι). μη λησμονούμε ότι και η Παλαιά Ρώμη (της Ιταλίας) έλαβε όνομα ελληνικό (Ρώμη), τον 4ο δε αιώνα π.Χ. ονομαζόταν «πόλις ελληνίς» (Ηρακλείδης ο Ποντικός). Το 330 η νέα πρωτεύουσα της νέας χριστιανικής αυτοκρατορίας (Μ. Κωνσταντίνος) ονομάσθηκε (όχι Κωνσταντινούπολη, αλλά) Νέα Ρώμη, διότι η Παλαιά Ρώμη μεταφέρθηκε ολόκληρη στην ελληνική Ανατολή (Translatio Urbis). Το όνομα Κωνσταντινούπολις θα της δοθεί ταυτόχρονα προς τιμήν του ιδρυτή της. Στη Β’ Οικουμενική Σύνοδο (380, κανόνας γ’ ) και στην Δ’ (451, καν. 28) λέγεται ρητά ότι «εικότως» έλαβε η νέα πρωτεύουσα ίσα «πρεσβεία» με την Παλαιά Ρώμη, «διά το είναι αυτήν Νέαν Ρώμην». Γι’ αυτό όλοι οι αυτοκράτορες, Έλληνες εκ καταγωγής στη συντριπτική τους πλειονότητα, ως τον ουσιαστικά νεοέλληνα Κωνσταντίνο Παλαιολόγο († 1453), θα ονομάζονται και θα αυτοκαλούνται «αυτοκράτορες των Ρωμαίων». Γιατί;
Από το 330 το όνομα της Αυτοκρατορίας της Νέας Ρώμης είναι Ρωμανία. Το όνομα αυτό αναφέρεται ήδη τον 4ο αιώνα από τον Μ. Αθανάσιο. Το όνομα Βυζάντιο για το κράτος θα εμφανιστεί για πρώτη φορά σε φράγκους συγγραφείς –Ιερώνυμος Βολφ- το 1562. Πριν από το έτος αυτό ΠΟΤΕ δεν ονομάσθηκε η αυτοκρατορία ΒΥΖΑΝΤΙΟ. Οι κάτοικοι του κράτους ονομάζονται Ρωμαίοι, μολονότι πολιτιστικά είναι ΟΛΟΙ Έλληνες και πνευματικά Ορθόδοξοι. Ελληνισμός-Ρωμαϊκός κρατικός φορέας και Ορθοδοξία είναι τα συστατικά μεγέθη της Νέας Αυτοκρατορίας. Βέβαια, το κύριο στοιχείο της αυτοκρατορίας είναι οι εκ καταγωγής (φυλετικά, δηλαδή) Έλληνες.
Το όνομα Ρωμαίος ήταν λοιπόν κρατικό, σε μια αυτοκρατορία που ήταν πολιτιστικά (γλώσσα, παιδεία) απόλυτα ελληνική, και όχι φυλετικά, επειδή δε η Κωνσταντινούπολη Νέα Ρώμη διά των Αγίων της έγινε προπύργιο της Ορθοδοξίας, το όνομα Ρωμαίος σημαίνει, τελικά, Ορθόδοξος-πολίτης της Νέας Ρώμης (όχι της Παλαιάς, που έγινε το κέντρο του Παπισμού από τον 11ο αιώνα-σχίσμα). Αυτό ομολογούν οι Ορθόδοξοι και Έλληνες Πατριάρχες της Ανατολής στον διάλογό τους με τους Αγγλικανούς Ανωμότους τον 18ο αιώνα (1716-1725). «…πάλαι μεν Ελλήνων, νυν δε Γραικών και Νέων Ρωμαίων διά την Νέαν Ρώμην καλουμένων». Οι Έλληνες δηλαδή, μαζί με όλους τους Ορθοδόξους της Εθναρχίας (που ήταν συνέχεια της «Βυζαντινής» Αυτοκρατορίας) ονομάζονται εδώ Γραικοί, διότι έτσι μας ονόμαζαν από τον 8ο αιώνα οι Ευρωπαίοι (Grec, Grieche, Greco) και Νέο – Ρωμαίοι, ως πολίτες και πνευματικά τέκνα της ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Ν. Σπηλιάδης (στενός συνεργάτης του Καποδίστρια) στα Απομνημονεύματά του λέγει ότι ο Ι. Καποδίστριας ήθελε να δημιουργήσει «Νεορωμαϊκήν αυτοκρατορία» (ανακοίνωση καθηγ. Π. Χριστοπούλου), δηλαδή να αναστήσει την Αυτοκρατορίας της Νέας Ρώμης-Κωνσταντινούπολης, που φυσικά δεν το ενέκρινε η Ευρώπη των απογόνων του Καρλομάγνου.
Το όνομα Ρωμαίος, συνεπώς, αν μέχρι το 330 μπορεί να θεωρηθεί κατά κάποιο τρόπο όνομα δουλείας και υποταγής, από το έτος εκείνο για τους Έλληνες όνομα τιμής και δόξας, αφού μόνο αυτό (και όχι το ανύπαρκτο ως κρατικό, μέχρι το 1562, Βυζάντιο) χαρακτηρίζει την αυτοκρατορία μας και τη θέση μας σ’ αυτήν. Ρωμηά ήταν η Αθηναία Βασίλισσα Ευδοκία (5ος αι.), Ρωμηά και η (κυβερνώσα) αυτοκράτειρα Ειρήνη, πάλι Αθηναία, τον 8ο αι. Στην Αθήνα ήλθε και ο Ρωμαίος αλλά Έλληνας Μακεδόνας, Βασίλειος Β’ ο Βουλγαροκτόνος, για να προσκυνήσει την Παναγία την Αθηνιώτισσα στον Παρθενώνα. Είναι τραγικό, αλήθεια, αυτό που λειτούργησε ιστορικά ως σύνθεση ευεργετική για το Έθνος-Γένος μας, εμείς οι δυτικοθρεμμένοι Νεοέλληνες να το εκλάβουμε ως αντίθεση.
Το όνομα Ρωμαίος όμως φανερώνει την ταύτιση Ελληνισμού και Ορθοδοξίας. Ρωμαίος σημαίνει τελικά Ορθόδοξος Χριστιανός, ενώ το Έλλην, από τη Γαλλική Επανάσταση και μετά μπορεί να σημαίνει μόνο τον αρχαιολάτρη τύπου Γεμιστού-Πλήθωνος ή και τον τέκτονα-εκδυτικισμένο και Φραγκόφιλο. Όταν, συνεπώς, απορρίπτεται ή και πολεμάται το όνομα Ρωμαίος-Ρωμηός, πρέπει να ερευνάται και η αιτία, η προέλευση δηλαδή της πολεμικής. Είναι απλώς ανιστόρητη αρχαιολατρία, δυτική επίδραση ή και πολεμική κατά της Ορθοδοξίας;
Ως Ρωμαίοι οι Έλληνες δηλώνουμε τον σύνδεσμο του Έθνους μας με την ορθόδοξη, αγιοπατερική παράδοση και την ορθόδοξη ταυτότητά μας. Γι’ αυτό έχουμε τη συνείδηση ότι εθνικά-φυλετικά είμασθε Έλληνες ή (και) Γραικοί (όλα δικά μας είναι) πνευματικά, όμως, δηλαδή στην πίστη μας είμασθε Ρωμαίοι-Ρωμηοί, δηλαδή Ορθόδοξοι Χριστιανοί και όχι εξωμότες Γραικύλοι και «γενίτσαροι» προς την Οθωμανική Ανατολή (Τουρκιά) ή την αλλοτριωμένη Δύση (Φραγκιά).
Όταν οι πατέρες μας στη διάρκεια της δουλείας έλεγαν για κάποιον Έλληνα: ετούρκευσε ή εφράγκευσε, σήμαινε: χάνοντας την ορθόδοξη πίστη του, έπαυσε να είναι και Έλληνας. Αυτά, βέβαια, ως τον 19ο αιώνα. Στο σύγχρονο Ελληνικό Κράτος, όπως άλλωστε και στο «Βυζάντιο», νομικά, Έλληνας μπορεί να είναι οποιοσδήποτε, ανεξάρτητα από την καταγωγή του, ως πολίτης του κράτους, προστατευόμενος συνταγματικά –και πολύ ορθά- από τους νόμους.
Βασική βιβλιογραφία
* Παν. Κ. Χρήστου, Οι περιπέτειες των Εθνικών Ονομάτων των Ελλήνων, Θεσσαλονίκη 1991.
* π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνού, Ελληνισμός Μετέωρος, Αθήνα 1992.
* Του ιδίου, Πολιτική και Θεολογία, Κατερίνη 1990 σ. 51 κ.ε.
* π. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου, Ρωμηοσύνη-Ρωμανία-Ρούμελη, Αθήνα 1975.
Το όνομα Ρωμηός και η ιστορική του σημασία
Περιοδικό ΕΡΩ - τεύχος -1 Ιαν-Μαρ 2010
Θα κάνω ένα λιτό
Θα κάνω ένα λιτό σχόλιο.
Υπάρχουν επιστημονικά περιοδικά (journals), με κριτές (referees) και συγκεκριμένο
citation index/impact factor κλπ., δηλαδή με δείκτη εγκυρότητας.
Ένας πραγματικός επιστήμονας, είτε των θετικών είτε των κοινωνικών επιστημών,
δημοσιεύει πρώτα σε journal, και μετά μπορεί να επαναδημοσιεύσει, αναφέροντας
την πηγή της δημοσίευσης, όπου θέλει: είτε σε φυλλάδιο της Μητρόπολής του, είτε
σε εκδοτικό οίκο της γειτονιάς του...κλπ. κλπ.
Αν δεν εκτεθεί ένα πόνημα, ένα σύγγραμμα, με τον παραπάνω έγκυρο τρόπο,
στην διεθνή επιστημονική κοινότητα, δεν αποτελεί παρά ένα πρόχειρο (draft)
σημείωμα.
Σέβομαι, αγαπώ και τιμώ τον πατέρα Γεώργιο. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι το
παραπάνω σύγγραμμα αποτελεί πρόχειρη σημείωση. Δεν έχει εκτεθεί στην
διεθνή επιστημονική κοινότητα, δημοσιεύθηκε σε έντυπο "δικό" μας.
Θα παραμείνουμε στην αγνωσία μας αν συνεχίσουμε να ζούμε στην
γυάλα μας, αποξενωμένοι και απομονωμένοι από τον περιβάλλοντα χώρο μας.
Ο γαλλο-Ρωμηός επιστήμονας Jean-Falier Papadopoulos, άνοιξε τα μάτια
των ιστορικών, μετά από 400 χρόνια πλάνης, με τις δημοσιεύσεις του
στα κορυφαία επιστημονικά περιοδικά. Σήμερα ο καθηγητής Μάριος Φιλιππίδης,
ακολουθεί.
Ας αφήσουμε τα παχιά τα λόγια, και ας στραφούμε προς την ορθή επιστημονική
σκέψη.
Με τιμή
Κ.Π.
Y.Γ. Λυπάμαι πολύ, αλλά συν
Y.Γ.
Λυπάμαι πολύ, αλλά συν τις άλλοις, το κείμενο έχει πολλές ανακρίβειες, και προσβάλλει την
αναφορά στο βιβλίο του π. Ιωάννη Ρωμανίδη.
(i) Γιατί ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος αποκαλείται "νεο-Έλληνας";
Μήπως για τον ίδιο λόγο όπου αναφέραμε και σε άλλο σχολιασμό,
δηλαδή λόγω της λανθασμένης αναφοράς στον ψευδο-Σφραντζή; Ή μήπως
είναι η επιρροή του Πλήθωνα στο παλάτι (υπάρχουνε τα χρυσόβουλα
και τ' αργυρόβουλα στο TLG, που δίνουνε πολλά προνόμοια στον
φιλόσοφο, που μάλλον δεν είχε συνειδητοποιήσει ο ταλαίπωρος ο Μανουήλ ΙΙ ότι
υπήρξε νεο-παγανιστής!).
(ii) Ποιά ελληνική "φυλετική" καταγωγή εννοεί ο π. Γεώργιος; Έχει
προσέξει το γενεαλογικό δένδρο των Παλαιολόγων; Των άλλων Δυναστειών;
Μελέτησε, ο πατέρας Γεώργιος, την επιστολή του αυτοκράτορα Louis II,
προς τον Αυτοκράτορα Βασίλειο Α' (871 μ.Χ., ed. W. Henze, M.G.H.,Ep.,
VII (1928),316,388 foll.), όπου ο Louis ΙΙ αναφέρεται σε
Spaniard, Isaurian και Chazar Ρωμαίους βασιλείς, και αναρωτιέται
γιατί ένας Φράγκος να μην μπορεί να φέρει αυτόν τον τίτλο;
(iii) Η αντίφαση, του σεβαστού και αγαπημένου π. Γεωργίου,
είναι έντονη, όταν αναφέρεται αρνητικά στον Πλήθωνα, και
αναφέρεται στην σημερινή σημασία του προσδιορισμού Έλλην,
ενώ στις προηγούμενες παραγράφους τονίζει ότι η Ρωμανία
ήταν "ελληνική".
Θα σας διορθώσω σεβαστέ Πατέρα, με αγάπη και σεβασμό: η Ρωμανία
είχε ___ελληνιστικό___ και όχι "ελληνικό" υπόβαθρο.
Πρέπει να διορθώσετε το κείμενο, και να αναφέρετε τί
εννοείτε με τον όρο Ελληνιστής, με έστω και μια μικρή
παρένθεση/αναφορά στους Πτολεμαίους.
Όλα αυτά εννοείται πρόχειρα...διότι μια έγκυρη δημοσίευση
είναι __αποκλειστικά__ μια δημοσίευση στα τόσα έγκυρα επιστημονικά
περιοδικά, με κριτή...
ομιλία και εκδήλωση : ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΓΥΝΑΙΚΑ

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011
συζήτηση και φιλική συμβουλευτική σε επιστολείς μου
Αγαπητή μου Φωτεινή,
Μην ανησυχείς χωρίς λόγο. Δες άλλωστε πόσα πράγματα φροντίζουν και πόσο μερακλήδες είναι στο φαγητό. Μήν ανησυχείς και απόλαυσε τα παιδιά σου, καλή μου!
Αγαπητέ μου Νικόλα,
Πόσο δυσβάσταχτο είναι νομίζεις το να μην έχεις φτάσει ακόμη στα οράματά σου, παρότι αφιέρωσες τη ζωή σου σε αυτό το σκοπό; Η Ιθάκη, είναι για μερικούς ανθρώπους ο τόπος όπου θα έχουν με ασφάλεια όσα περισσότερο επιθυμούν. Τι θα χάσεις αν διασχίσεις υπομονετικά τον χρόνο της απόγνωσης; Σκέψου, πόσο χειρότερο είναι για εκείνους τους τυχερούς που διαρκώς απομακρύνονται απο την Ιθάκη... Αναγκαζόμαστε, εξαιτίας των αμοιβαίων λαθών συμπεριφορισμού -που προηγούνται πάντοτε πριν από τις επιλογές μας-, να επινοούμε την πιο απόλυτη συμπεριφορά μας...Καταλαβάινεις ότι δεν είιναι ό,τι καλύτερο αυτό, αλλά ...δεν το θελήσαμε μόνοι μας. Είναι αναμενόμενη, όπως οι φυσικοί νόμοι. Μας το δίδαξαν, σε λιγοστούς ανθρώπους...
Προβληματίσου κι άλλο αλλά μόνος σου σε παρακαλώ. Είναι καλύτερα έτσι, θα το δεις.
Αγαπητέ κ.Νέστορα,
Στείλε μου τις ιδιότητές σου για να σου πω. Αν ενδιαφέρεσαι για τέτοιους ναούς, μπορείς να συμμετέχεις στην προσπάθεια που κάνουμε. Ασφαλώς και το θέμα αυτό ενδιαφέρει εμάς τους νεότερους απόγονους.
Αγαπητέ μου Σπυρίδωνα,
Καλή η γνώμη σου και σε ευχαριστώ.
Να δεις ότι ο Νίκος επιστρέφοντας από το Άγιο Όρος θα φέρει "τριήμερη βροχή" Απίστευτο, ετοιμάζω Ημερίδα τον Μάιο και θέλει λέει να με βοηθήσει !!!
Αγαπητέ άγνωστε,
Η ποίησή σου έχει ενδιαφέρον -εφόσον δεν εξελιχθεί σε επίπλαστο προσωπείο.
Δεν υπάρχει λόγος να συνεχίσεις να στέλνεις ρίμες ως ανώνυμος -αν δεν σκοπεύεις να αποδείξεις ότι ήταν ένα χαζό, δανεικό επίπλαστο προσωπείο.
Προτείνω να συστηθούμε και να μου τα γράφεις φιλικά, όπως μέχρι τώρα.
Όσο για τα δικά μου ποιήματα, δεν θεωρώ ότι είναι αξιόλογα και σε παρακαλώ δεν χρειάζεται να τα μεταφράζεις.
Φιλικά,
Κυριακή 13 Μαρτίου 2011
Ο Κωνσταντίνος Κανάρης εκδικείται τη σφαγή της Χίου (Χίος 6 Ιουνίου 1822)
Ευχαριστώ τον Θεό που επέτρεψε
σε έναν μικρό ναύτη
ενός Ελληνικού νησιού ...
να κάνει για την πατρίδα του
κάτι.
Κωνσταντίνος Κανάρης(1793-1877). Ήταν ο μεγαλύτερος πυρπολητής του 1821 και ο σπουδαιότερος ήρωας όλων των θαλασσών.
Σάββατο 12 Μαρτίου 2011
Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011
Σπαρακτικό, χαμένο φίλμ από την καταστροφή του ελληνισμού της Μικρασίας το 1922
Ο George Magarian, γεννημένος το 1895 σπούδασε στο “Αμερικανικό Κολλέγιο” στο Ικόνιο (Konya) της Τουρκίας. Αργότερα, διατέλεσε διευθυντής της ΧΕΝ (=Χριστιανική Ενωση Νέων, ΧΑΝΘ για τη Θεσσαλονίκη, ή αλλιώς γνωστή ως YMCA), στο παράρτημα του Ικονίου. Αν και η ΧΑΝΘ δεν..
είναι φιλανθρωπική οργάνωση, την περίοδο των γεγονότων στη Μικρά Ασία, το 1922, οργάνωσε δομές ανακούφισης των θυμάτων της τραγωδίας αυτής.
http://taxalia.blogspot.com/2011/04/1922_10.html
Τρίτη 8 Μαρτίου 2011
Eκδήλωση του Συλλόγου Μιστιωτών : Γιορτή ΓΥΝΑΙΚΑΣ
- Ομιλία της Προέδρου του Συλλόγου για τους Έλληνες Ρωμηούς και τα προνόμια της Ελληνίδας Γυναίκας έναντι των αλλοεθνών γυναικών (τίτλο δεν βρήκα ακόμη!)
- Χαιρετισμούς των γυναικών της Δημοτικής μας Αρχής
- Λαϊκό ξεφάντωμα για όλες.
Μνημόσυνο που διοργανώνει ο Σύλλογος Μιστιωτών
Εγκλήσεις και μηνύσεις για Έσχατη Προδοσία
http://palladion1.wordpress.com/2011/03/07/%ce%b5%ce%b3%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%b3%ce%b5%cf%89%cf%81%ce%b3%ce%b9%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b1%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%b5%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b1%ce%b9/
http://palladion1.wordpress.com/2011/03/07/%ce%bc%ce%b7%ce%bd%cf%85%cf%83%ce%b7-%ce%b5%ce%b3%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%b3%ce%b5%cf%89%cf%81%ce%b3%ce%b9%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b1%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b4%cf%81/
http://palladion1.wordpress.com/2011/02/23/%ce%b6%ce%b7%cf%84%ce%bf%cf%8d%ce%bd-%ce%bd%ce%b1-%cf%86%cf%84%ce%b9%ce%ac%ce%be%ce%bf%cf%85%ce%bd-%ce%bd%ce%b1%cf%8c-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%b9%ce%bc%ce%ae%ce%bd-%cf%84%ce%bf%cf%85/
http://palladion1.wordpress.com/2011/02/03/%ce%b4%ce%b5%ce%ba%cf%84%ce%ae-%ce%b7-%ce%bc%ce%ae%ce%bd%cf%85%cf%83%ce%b7-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%ad%cf%83%cf%87%ce%b1%cf%84%ce%b7-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b4%ce%bf%cf%83%ce%af%ce%b1/
Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011
Συνέντευξη σε ραδιοφωνική εκπομπή

http://greekradios.gr/radios_area.asp?area_id=3
Το θέμα της συζήτησης θα είναι :
Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011
Aρχείο της ΕΡΤ με τα γεγονότα κάθε έτους
http://mam.avarchive.gr/portal/digitalsearch.jsp
Μπορείτε στο αρχείο αυτό της ΕΡΤ να ζήσετε πολλά γεγονότα, πχ τη άφιξη του Αντιπροέδρου των ΗΠΑ Σπύρου Άγκνιου στην Ελλάδα (http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=3743 )
Τρίτη 1 Μαρτίου 2011
Ο Βόρειος Μαγνητικός Πόλος μετακινείται (προς τη Ρωσία) πιο γρήγορα από ό,τι έχει μέχρι σήμερα καταγραφεί

Η ταχύτητα μετακίνησής του αυξήθηκε, τουλάχιστον κατά ένα τρίτο, κατά την τελευταία δεκαετία και έφθασε πάνω από 60 χλμ.ανά έτος. Κάτι το οποίο δηλώνει ότι αν συνεχιστεί, θα μπορούσε να οδηγήσει σε αντιστροφή των πόλων. Δηλαδή, ο Βορράς θα γίνει Νότος και ο Νότος να γίνει Βορράς, ένα φαινόμενο το οποίο συμβαίνει από τρεις έως επτά φορές σε κάθε ένα εκατομμύριο χρόνια.
Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι... ο μαγνητικό βόρειος πόλος, εδώ και δύο αιώνες βρίσκεται στην παγωμένη έρημο του Καναδά, στο Ellesmere Island, και κινείται τώρα προς την Ρωσία. Η κίνηση αυτή προκαλεί, ήδη, προβλήματα στον τομέα των αερομεταφορών.
Οι γεωλόγοι πιστεύουν ότι ο βόρειος μαγνητικός πόλος ( ο οποίος είναι διαφορετικός από τον πραγματικό Βόρειο Πόλο, γύρω από τον οποίο η Γη περιστρέφεται γύρω από τον άξονά της) μετακινείται λόγω αλλαγών που παρουσιάζει ο πυρήνας της Γης, που περιέχει σίδηρο σε ρευστή μορφή.
Οι εμπειρογνώμονες που εντόπισαν το 1831 το σημείο του βόρειου μαγνητικού πόλου, παρακολουθούν, έκτοτε, την πορεία που ακολουθεί κατά διαστήματα. Η μετατόπιση της θέσης του έγινε αντιληπτή μόλις τις πρώτες δεκαετίες του εντοπισμού του. Σημαντική, όμως, μετακίνηση παρουσιάστηκε περί το 1904, όταν άρχισε να μετακινείται προς τα βορειοανατολικά με ταχύτητα περίπου 14 χλμ ανά έτος. Η ταχύτητά του αυτή, αυξήθηκε, σημαντικά από το 1989, και τώρα πιστεύεται ότι είναι περίπου 60 χλμ/έτος, με προορισμό τη Σιβηρία.
Σήμερα τα Παγκόσμια Συστήματα Εντοπισμού (GPS) βασίζονται στους δορυφόρους και έχουν αντικαταστήσει τις μαγνητικές πυξίδες, που μέχρι πρότινος ήταν το μοναδικό μέσο προσανατολισμού, κυρίως, στην ναυτιλία. Σήμερα το Δορυφορικό Σύστημα Εντοπισμού χρησιμοποιείται ευρέως από ερασιτέχνες που σχεδιάζουν χάρτες, τους ορειβάτες, τους αλιείς, τους περιηγητές ανεξερεύνητων περιοχών. Εντούτοις η μαγνητική πυξίδα έχει ακόμη την αξία της εκεί που δεν μπορεί να φθάσει ένα δορυφορικό σήμα. Ως παράδειγμα τίθενται τα υποβρύχια, η έρευνα σε στοές κλπ, όπου η μαγνητική πυξίδα είναι η μοναδική επιλογή.
Εξάλλου,οι βιομηχανίες πετρελαίου, οι οποίες χρησιμοποιούν μαγνήτες για τον προσδιορισμό της γωνίας της γεώτρησης, πρέπει να γνωρίζουν επακριβώς τη θέση του μαγνητικού πόλου. Τα αποδημητικά πουλιά τα οποία πετούν σε νότιες περιοχές στην φθινοπωρινή περίοδο, καθώς επίσης και θαλάσσια πλάσματα όπως οι φάλαινες και οι θαλάσσιες χελώνες, θα μπορούσαν να αποπροσανατολιστούν αν δεν προλάβουν να επανακαθορίσουν το ένστικτο του προσανατολισμού τους.
Κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει με ακρίβεια την επίδραση που θα έχει στη ζωή του πλανήτη, η αντιστροφή των μαγνητικών πόλων της Γης.
Ένα τέτοιο φαινόμενο παρουσιάστηκε πριν από 780 χιλιάδες χρόνια.
Ορισμένοι επιστήμονες, μας επιβεβαιώνουν, ότι δεν περιμένουμε μεγάλες αλλαγές σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι αυτή η αλλαγή των πόλων είναι μια διαδικασία πάρα πολύ αργή και δεν υπάρχει κανένας φόβος για τον πλανήτη.
Πηγή: The Independent
Μικρές Εκδόσεις Γιῶργος Ἐχέδωρος
Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011
Eκδήλωση του Συλλόγου Μιστιωτών : Παιδικό θέατρο και παραδοσιακοί χοροί
Η Εκδήλωση γίνεται με τη συνεργασία του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Λαρισαίων.
Θα χορέψουν καππαδοκικούς χορούς τα δυο Τμήματα Χορού του Συλλόγου.
*Να ευχαριστήσουμε τον κ. Νίκο Αντωνιάδη για τα καλοδιαλεγμένα CD που έκανε δώρο στον Σύλλογο.
Αρνούμαι την ψηφιοποίηση του προσώπου!
http://id-ont.blogspot.com/2011/01/blog-post_7806.html
Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011
Ιστολόγιο του Νίκου Χείλαρη

Τι άλλαξε στον Κ.Ο.Κ.;
«Απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων σε αυτοκινητοδρόμους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας, σήραγγες και γέφυρες που διακρίνονται με ειδικές πινακίδες σήμανσης χωρίς την καταβολή διοδίου τέλους, όταν και όπου προβλέπεται η καταβολή αυτή. Για την καταβολή του διοδίου τέλους είναι υπόχρεοι εις ολόκληρον ο κύριος και ο οδηγός του οχήματος. Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα που τη διαπιστώνουν αυτοπροσώπως».
Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011
Η Ελλάς εξαφανίζεται από τον χάρτη οι Γερμανοί ξανάρχονται...
"Η κα Μέρκελ ζήτησε πρόσφατα από τον Έλληνα πρωθυπουργό να δει την Κρήτη σαν το "ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ" που βρίσκεται στα χέρια του γερμανικού κολοσσού, της HOCHTIEF...", σημειώνει η γερμανική ιστοσελίδα.
Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε για την «αξιοποίηση» της δημόσιας περιουσίας που προωθεί σύμπασα σχεδόν η πολιτική τάξη της χώρας, αλλά και από την δανειακή σύμβαση με το ΔΝΤ, σύμφωνα με την οποία η Ελλάς παραιτείται από την εθνική της κυριαρχία, οι πληροφορίες που δίνει η γερμανική ιστοσελίδα δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα...
Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011
Περισσότερα για το Τζουρούτ, την Εκατόμβη, το Μακούφ, τα Δωδεκάρια, τα Βαρτουβάρια, τον Κλήδονα κι άλλα έθιμα που διασώθηκαν από την αρχαιότητα
Η Εκατόμβη, η θυσία των εκατό βοδιών
Αρχαία έθιμα που διασώθηκαν και διαδραματίζονταν στο πλαίσιο της μεγάλης διήμερης γιορτής : Το Τζουρούτ
ΣΤΑ ΝΕΚΡΟΛΙΜΑΝΑ ΤΟΥ ΞΕΡΙΖΩΜΟΥ
δημοσίευση στην Πνευματική Λάρισα, έκδοση 2011.
ΣΤΑ ΝΕΚΡΟΛΙΜΑΝΑ ΤΟΥ ΞΕΡΙΖΩΜΟΥ
Εκείνο το π α ρ ε λ θ ό ν των α ι ώ ν ω ν,
του διαχρονικού ελληνισμού,
[βαθύ αργόσυρτο]
από την αποίκηση των αρχαιότατων φύλων των Ελλήνων, μέχρι τα εγκαίνια της παλαιόθεν ελληνίδας Κωνσταντινούπολης (330), της μεγαλύτερης για δεκαέξι συναπτούς αιώνες ελληνικής Πόλης, τα εγκαίνια της Ύπατης του Θεού Σοφίας (537), τη μεταμόρφωση της αυτοκρατορίας σε «Εξελληνισμένη αυτοκρατορία της χριστιανικής Ανατολής» του Ηράκλειου, το φιλόδοξο κράτος του Ιουστινιανού, την πλούσια παράδοση της «Ελληνικής Βυζαντινής Αυτοκρατορίας» -παρά την κατάληψη από τους Λατίνους (1204 και μετά)-, τη διαιώνιση των συμπαγών εθνοθρησκευτικών νησίδων -παρά την αιματηρή κατάληψη από τους Οθωμανούς- των ελληνικής συνείδησης χριστιανικών ομάδων που έπλεξαν την άμπελο του πολιτισμού τους και ζύμωσαν το παλιό γλυκό κρασί της βαθειάς ελληνικής ιστορίας μας μέχρι και …τη θλιβερή καταστροφή του 1922,
μέσα στη μικρασιατική προγονική γη
εκείνο το π α ρ ε λ θ ό ν των α ι ώ ν ω ν,
γνώριζε αμείλικτες στιγμές βαρβαρότητας
και πέθαινε στα νεκρολίμανα του ξεριζωμού.
Εκείνες οι ανθρώπινες ψυχές, που πέθαιναν τότε,
είχαν παρόν και μέλλον καταδικασμένο
μόνον για να ζήσει τα λάθη της ήττας μας.
Μα και να διαπιστεύσει την ασέβεια που δέχθηκαν,
από τους συμμάχους και τους ειρηνευτές, τους ηγέτες της αποκαλούμενης πολιτικής ουδετερότητας.
[παύση]
Σε στεριές και θάλασσες
[ένταση, αγωνία]
στη μυρωδιά του καμένου κορμιού,
ένα γένος, έ ν α γ έ ν ο ς πέθαινε.
[αναπόφευκτη συγκίνηση-παύση]
Δεν είχε να φοβηθεί περισσότερο!
Τι είχε να φοβηθεί περισσότερο;
Δεν είχε τίποτε περισσότερο να σώσει για να σωθεί
παρά τη μνήμη του πολιτισμού του.
Έπρεπε να επιζήσει με πολλαπλάσιο
τον πολιτισμένο νου.
Κάτω από την απειλή της «εξολόθρευσης αλλοθρήσκων», που έγινε με το πρόσχημα της εθνοκάθαρσης, με τη θρησκευτική περιβολή της πολιτικής του φασισμού,
τις μαζικές εξοντώσεις εις βάρος των Χριστιανών
και τις αδίστακτες εναντίον τους σφαγές…
επέζησε ο πολιτισμένος νους
η άυλη πατρίδα του πολύπαθου ελληνισμού…
Για πόσο όμως ακόμη; Γιατί τόσο αίμα στη Μικρά Ασία;
Για τους θριαμβικούς θρήνους,
από την πολιτική θρησκεία μιας βαρβαρότητας.
poem : Nights with no sleep
Translated from the Hellenic (Greek)by Maria A. Papadopoulou CLETr
Nights with no sleep
How many loves have you counted
in the moonlight ?
Now you are staring it alone.
Often you were telling me
that you were apprehensive of so much fortune!
I was smiling at you
and telling you “live!”
Now, you spend the nights
with eyes wide open,
staring the ceiling.
It has neither moons,
nor stars.
Only inflamed eyes in the morn.
Sleep is not coming.
Sleep does not pity you.
Sleep does not need you in its embrace.
Unable you long for it
and the “milk” of the dawn
is poured around you.
Relieved from the torment
of the night,
you start the new day.
And the day is full
and empty is the night
and still you have
a lot to travel.
Date of expiry unknown.
Νύχτες χωρίς ύπνο
Πόσους έρωτες μέτρησες
στο φεγγαρίσιο φως;
Τώρα το κοιτάζεις μόνος.
Συχνά μου’λεγες
πως φοβόσουν τόση ευτυχία!
Σου χαμογελούσα
και σου’λεγα «ζήσε!»
Τώρα περνάς τις νύχτες
με μάτια ορθάνοιχτα,
κοιτάζοντας το ταβάνι.
Δεν έχει φεγγάρια,
ούτε αστέρια.
Μόνο κόκκινα μάτια το πρωί.
Ο ύπνος δεν έρχεται.
Ο ύπνος δε σε λυπάται.
Ο ύπνος δε σε θελει στην αγκαλιά του.
Ανήμπορος τον καρτεράς
και το γάλα της αυγής
χύνεται γύρω σου.
Λυτρωμένος απ’το βάσανο
της νύχτας,
ξεκινάς την καινούρια μέρα.
Και είναι γεμάτη η μέρα
και είναι άδεια η νύχτα
κι έχεις ακόμα
πολύ ταξίδι.
Άγνωστη η ημερομηνία λήξης.
Ποίημα : Δήμητρα Μπαρδάνη
Απόδοση από τα ελληνικά : Μαρία Απ.Παπαδοπούλου CLETr
Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011
Λογοτεχνικά κείμενα της Μαρίας Παπαδοπούλου συμμετέχουν στη Συλλογή : ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΛΑΡΙΣΑ
1. Στα νεκρολίμανα του ξεριζωμού (ποιητική σύνθεση)
2. Χιονάτο γιασεμί (ποίημα)
3. Η τιμή του ήθους (ψυχογράφημα)
4. Το αίνιγμα του Ζορμπά (ποίημα)
5. Ο όμορφος Απόλλωνας στη νεκρή γη (ποιητική σύνθεση)
6. Ελληνική γλώσσα και παιδεία (ποίημα)
Επίσης, συμμετέχουν οι μεταφράσεις :
7. Nights with no sleep
8. Thoughts of compline. On Asia Minor war
(Poems by Demetra Bardani,Translated from the Hellenic by Maria A. Papadopoulou, CLETr)
Ποιήματα της Μαρίας Παπαδοπούλου συμμετέχουν στη Συλλογή : ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΕΛΟΣΥΛ
Συμμετέχω με τα κείμενα :
1. Ιερό Μεσολόγγι. Ιερή σιγή! (ποίημα)
2. Η γιαγιά και το βιβλίο της ζωής (σύνθεση)
3. Ο παππούς μου (ποίημα)
Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011
Το γεγονός ότι οι Μακεδόνες είναι Έλληνες, επιβεβαιώνεται και από:
Η απόφαση του να αναγνωρίσει την ΠΓΔΜ ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας», εγκαταλείποντας την πάγια θέση της Αμερικής στο θέμα αυτό (Στεττίνιους, Δόγμα Τρούμαν) ήταν εσφαλμένη, διότι είναι αντίθετη στην ιστορική αλήθεια.
Οι Μακεδόνες είναι Έλληνες, είχαν την αυτή γλώσσα, την Ελληνική, τα αυτά ιερά των Θεών, τους αυτούς Θεούς, που κατοικούσαν στο το Μακεδονικό όρος Όλυμπος και ελάμβαναν μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες και τις Αμφικτιονίες, όπου μόνο Έλληνες έπαιρναν μέρος.
Το γεγονός ότι περισσότεροι από 340 Καθηγητές Αμερικανικών και άλλων Πανεπιστημίων έγραψαν γράμμα προς τον σημερινό Πρόεδρο των ΗΠΑ κ. Ομπάμα και του ζητούν να ανακαλέσει την απόφαση του τέως Προέδρου Μπους, που ονόμασε την ΠΓΔΜ «Μακεδονία», θα έπρεπε να προβληματίσει τον τέως Πρόεδρο Μπους. Δυστυχώς ανιστόρητοι, αφελείς και ύποπτοι σύμβουλοι τον παρέσυραν και εκθέτει τον Αμερικανικό λαό ως ανιστόρητο.
Το γεγονός ότι οι Μακεδόνες είναι Έλληνες, επιβεβαιώνεται και από:
1. Την Παλαιά Διαθήκη, που αναφέρει ότι: «Ο Έλλην Βασιλεύς θα νικήσει τον Πέρση Βασιλέα» [Προφήτης Δανιήλ, Κεφ. 8].
2. Οι Μακκαβαίοι αρχίζουν: «Ο Αλέξανδρος ο Μακεδών ο υιός του Φιλίππου ενίκησε τον Δαρείο».
3. Ο Απόστολος Παύλος επισκέφθηκε τις πόλεις της Μακεδονίας Φιλίππους, Θεσσαλονίκη και Βέροια που είχαν προ Χριστού τα αυτά σημερινά Ελληνικά ονόματα. Μίλησε στα Ελληνικά και έγραψε επιστολές προς Θεσσαλονικείς και Φιλιππησίους στην Ελληνική.
Ελπίζω ότι ο τέως Πρόεδρος Μπους μετά τα ανωτέρω, θα μεταμεληθεί γιά την εσφαλμένη απόφαση του να αναγνωρίσει την ΠΓΔΜ ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας». Η εν λόγω απόφαση του κ. Τζωρτζ Μπους, ως Προέδρου των ΗΠΑ, είναι δυσμενεστέρα ακόμη και της μετονομασίας τον Αύγουστο του 1944 από τον Τίτο, με σύμφωνη γνώμη του Στάλιν, της μέχρι τότε «Βαρντάρσκα», σε «Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας». Την απόφαση αυτή του Τίτο κατήγγειλε αμέσως τον Δεκέμβριο του 1944 ο Αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών Στεττίνιους με την Εγκύκλιο του στους Πρεσβευτές και Προξένους των ΗΠΑ, στην οποία επισήμανε ότι η Αμερικανική Κυβέρνηση θεωρεί δημαγωγία (δηλ. ως απάτη), την ύπαρξη «Μακεδονικού Έθνους» και «Μακεδονικής συνείδησης».
Επίσης, ο τότε Αμερικανός Πρόεδρος των ΗΠΑ Τρούμαν το 1947, απέτρεψε με το «Δόγμα Τρούμαν» την απόσπαση της Μακεδονίας από την Ελλάδα και την ένταξή της στην ΠΓΔΜ.
Η απόφαση του τέως Προέδρου των ΗΠΑ κ. Τζωρτζ Μπους επηρέασε να και άλλες χώρες στο να αναγνωρίσουν την ΠΓΔΜ ως Δημοκρατία της Μακεδονίας. Ο τέως Πρόεδρος των ΗΠΑ κ. Τζωρτζ Μπους συνέδεσε το όνομα του με τον αγώνα κατά της διεθνούς τρομοκρατίας. Ελπίζω ότι να συνδέσει το όνομα του και με την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας για τη Μακεδονία, που ταλανίζει τον ΟΗΕ και τα Βαλκάνια.
Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011
poem: Nights with no sleep
Translated from the Hellenic (Greek) by Maria A. Papadopoulou, CLETr.
Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011
MQry1 = "select * from InitialExcelRec where ExcelName =' " & LITHOLOGYFile & " ' "
MQry1 = MQry1 & " WHERE BOREHOLE_ID = ' " & GeoId & " ' "
MQry1 = MQry1 & " AND ((InitialExcelRec.[Geology description])=' " & sea & " ' Or (InitialExcelRec.[Geology description])=' " & sea & " ' Or (InitialExcelRec.[Geology description])=' " & River & " ' "
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ : Περί των ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΩΝ
Στο πρόγραμμα των Αρχαιρεσιών, θα προηγηθεί η εκλογή του Προέδρου της Γ.Σ. και των μελών της Εφορευτικής. Θα ακολουθήσουν οι ομιλίες μας (των υποψηφίων). Η ψηφοφορία της εκλογικής διαδικασίας για την ανάδειξη νέου ΔΣ αναμένεται να ξεκινήσει με το πέρας των ομιλιών, περίπου από ώρα 12.00 το μεσημέρι.
Καλούς αγώνες. Σας ευχαριστώ.
Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011
Οφείλουμε να πούμε ΟΧΙ
http://www.ekdosi.gr/pdf/584.pdf
Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011
ΥΠΟΛΟΓΟΙ ΕΣΧΑΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ
Ευριπίδης Μπίλλης
Τ. Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ
Συμπέρασμα. Καμμιά φορά οι ανωτέρω χαρακτηρισμοί είναι ίσως τιμητικοί.
Οταν λέμε ρωμιός(ή ρωμηός, το
Οταν λέμε ρωμιός(ή ρωμηός, το σκέφτομαι) σημαίνει κληρονόμος ενός πολιτισμού που περιλαμβάνει οπωσδήποτε την ορθόδοξη παράδοση χωρίς να αποτελεί και ομολογία θρησκευτικής πίστης παπά μου. Μπορεί φερειπείν κάποιος να εντάσεται στον ελληνικό και ορθόδοξο πολιτισμό και την κοινωνία και να είναι άθεος, η παγανιστής, αγνωστικιστής, αδιάφορος κ.ο.κ. Το ζήτημα είναι πρώτα εθνικό και πολιτικό και μετά οτιδήποτε άλλο.